Ajajalisenssi

AJAJALISENSSIT 2018
SML:n ajajalisenssit vuodelle 2018 myydään uuden MOTTI-järjestelmän kautta. Ostaminen onnistuu rekisteröimällä käyttäjäksi ja rekisteröityminen puolestaan onnistuu mikäli kerho on lisännyt henkilön MOTTI -jäsenrekisteriin.

MOTTI -sivulle

OHJEET REKISTERÖITYMISEEN, KIRJAUTUMISEEN JA LISENSSIN OSTAMISEEN

OSTA AJAJALISENSSI TÄÄLTÄ!!

Hinnat:

Kaikki lajit-lisenssi 410 €
Rajoitettu lisenssi 192 €
Nuorisolajit-lisenssi 130 €
Harrastelisenssi 60 €

Ajajan tapaturmavakuutus on pakollinen ja se merkitään lisenssiin sen myöntämisen yhteydessä. Tapaturmavakuutus kattaa myös lajille kuuluvan harjoittelun. Jotta ajajalisenssi myönnetään ja jotta vakuutus on voimassa, ajajan tulee olla jonkun SML:n jäsenkerhon tai jäsenseuran jäsen.Tämä koskee kaikkia ajajalisenssejä. Kalenterivuoden aikana ajaja voi edustaa vain yhtä kerhoa.

Alaikärajat ajajille löytyvät Urheilusäännöstöstä lajeittain. Yläikärajaa ei enää ole.  Kaikki alle 16-vuotiaat ajajat ottavat nuorisourheilulisenssin lajista tai luokasta riippumatta.

SML:n ajajalisenssin voi lunastaa ainoastaan osoitteesta motti.moottoriliitto.fi/sml. Ajajalisenssin toimitusaika on noin kaksi viikkoa. Lisenssivakuutus tulee voimaan maksupäivänä klo 24.00. Järjestäjä ei saa päästää ajajaa kilpailemaan ilman SML:n myöntämää ajajalisenssikorttia.

SML toimittaa listan kerhoille ajajista, jotka ovat lunastaneet lisenssin kerhon nimissä. Lista toimitetaan pyydettäessä kerhoille.

Liikennevakuutus rekisteröimättömiin motocross-, trial- ja enduro-moottoripyöriin

Liikennevakuutus on saatavissa eri vakuutusyhtiöistä rekisteröimättömiin motocross- ja trial-moottoripyöriin sekä tapauskohtaisesti soveltuen myös rekisteröimättömiin enduro-moottoripyöriin. Vakuutusmaksu erikoistariffoitu.

Liikennevakuuttaminen perustuu liikennevakuutuslakiin ja VAKESin tekemään tulkintaan laista. Harrastajan on tärkeää selvittää vakuutukseen liittyvät asiat ja korvaavuus oman liikennevakuutusyhtiön kanssa.

Tietoa Sporttiturvasta

Tuoteseloste