Vakuutusyhtiön kilpailuttaminen

Vakuutusyhtiön kilpailuttaminen (tieto lisätty 05.12.2015)
Lisenssin anojalla on mahdollisuus kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöitä saadakseen itselleen parhaiten sopivan vakuutustuotteen.

Mikäli SML:n lisenssiin liitetystä tapaturmavakuutuksesta halutaan hakea vapautusta, se voidaan tehdä lähettämällä SML:oon vakuutusyhtiön täyttämä SML:n lomake. Lomakkeella yhtiö vahvistaa, että henkilöllä on voimassa SML:n vähimmäisvaatimusten mukainen tapaturmavakuutus. Samalla lomakkeella anoja hakee vapautusta liiton vakuutuksesta. Vapautusta SML:n vakuutuksesta on haettava lisenssin voimassaolovuotta edeltävän joulukuun 31. päivään mennessä. Vuoden 2017 osalta siis 31.12.2016 mennessä.Myöhemmin saapuneita hakemuksia ei käsitellä. Vapautusta haettaessa hyväksytään käsittelyyn vain edellä mainittu kaikilta osin täytetty SML:n lomake. Minkäänlaisia liitteitä (esim. vakuutuskirjoja tai vakuutusyhtiön omia lomakkeita) ei käsitellä. Lomakkeita saa pyydettäessä Moottoriliitosta.