Vakuutusyhtiön kilpailuttaminen

Vakuutusyhtiön kilpailuttaminen kaudelle 2018
Lisenssin anojalla on mahdollisuus kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöitä saadakseen itselleen parhaiten sopivan vakuutustuotteen.

Mikäli SML:n lisenssiin liitetystä tapaturmavakuutuksesta halutaan hakea vapautusta, se voidaan tehdä lähettämällä SML:oon vakuutusyhtiön täyttämä SML:n lomake. Lomakkeella yhtiö vahvistaa, että henkilöllä on voimassa SML:n vähimmäisvaatimusten mukainen tapaturmavakuutus. Samalla lomakkeella anoja hakee vapautusta liiton vakuutuksesta.

Vapautusta SML:n vakuutuksesta on haettava lisenssin voimassaolovuotta edeltävän joulukuun 31. päivään mennessä. Vuoden 2018 osalta siis 31.12.2017 mennessä.Myöhemmin saapuneita hakemuksia ei käsitellä. Vapautusta haettaessa hyväksytään käsittelyyn vain edellä mainittu kaikilta osin täytetty SML:n lomake. Minkäänlaisia liitteitä (esim. vakuutuskirjoja tai vakuutusyhtiön omia lomakkeita) ei käsitellä. Lomakkeita saa pyydettäessä Moottoriliitosta.