Antidoping

Suomen Moottoriliiton edustamat lajit ovat Suomen Antidopingtoimikunnan, WADAn ja FIMin antidopingsäännöstöjen alaisia. Antidopingtoiminta pohjautuu WADAn vuonna 2004 ensimmäisen kerran vahvistettuun antidopingsäännöstöön. Tällä hetkellä voimassa oleva antidopingsäännöstö löytyy osoitteesta www.antidoping.fi

FIM on vahvistanut WADA:n säännöstön sekä siihen kuuluvan kiellettyjen aineiden listan. FIM:llä on oma antidopingsäännöstö, joka pohjautuu WADAn säännöstöön ja se on saatavilla SML:n nettisivuilta kohdasta ”lomakkeet”. Antidopingsäännöstössä määritellään FIM:n jäsenmaita koskeva antidopingtoiminta ja siihen liittyvä ohjeistus. UEM on vahvistanut toimivansa FIM:n antidopingsäännöstön mukaan, joten FIM Europen säännöstönä toimii FIM:n antidopingsäännöstö. Suomessa kansallisessa toiminnassa dopingvalvontaa ja antidoping -toimintaa suorittaa ADT (Englannin kielinen lyhennys FINADA) eli Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry.

HUOM. Urheilija on aina henkilökohtaisesti vastuussa kaikista antidopingiin liittyvistä ilmoituksista ja velvoitteista. SML jakaa tarvittaessa tietoa tarvittavista toimenpiteistä.