Trial SM, Espoo 2017

SM-kamppailu kiihtyy – Trial palaa Espooseen 27 vuoden jälkeen

Trialin vuoden 1992 maailmanmestari Tommi Ahvala palaa SM-trialiin tulevana viikonloppuna Espoossa. Ahvala pukee päälleen Vantaan Moottorikerhon mustakeltaisen ajopaidan ja edustaa joukkue SM:ssä kerhoa, jonka väreissä on aina ajanut.

“Minulle on aina kunnia-asia ajaa VMK:n puolesta. Olen edustanut samaa kerhoa koko ikäni veljeni kanssa, vanhempani tekivät kerhossa vuosikymmeniä kestäneen vapaaehtoistyörupeaman ja kun kerhon puheenjohtajalta Jaatisen Pasilta tuli kysymys, olenko mukana vastasin välittömästi MUKANA!”, sanoo Ahvala.

“Lähden pitämään hauskaa ja haastamaan nuoria – olen super innoissani, kun pääsen 27 vuoden jälkeen takaisin Kolmperään ja tapaan vanhoja kilpakumppaneita”, Ahvala jatkaa.

MP-taidon veteraanit (Jahn ja Oksanen) Ahvala aikoo psyykata jo ennen starttia.

“Nehän on molemmat jo yli 50-vuotiaita“, nauraa kisaa innolla odottava Ahvala.

45-vuotiasta Ahvalaa ei ole nähty trial-pyörän päällä kisanumero rinnassa pitkään aikaan, mutta ajohommia mies ei ole jättänyt.

“Tommi ajaa edelleen uskomattoman hyvin ja uskon että moni nuori nykypäivän tähti ottaa kuonoon edelleen näytöksiä ajavalta mestarilta”, sanoo VMK:n puheenjohtaja Pasi Jaatinen.

VMK:n joukkueessa Ahvalan lisäksi trialin joukkue SM:ssä ajavat EM-sarjaa vuosituhannen vaihteessa kiertänyt Tommi Suhonen (34 v) ja Juha Salmisen työkiireiden paikan saanut Ahvalan vuoden 1992 apukuski ja VMK:n nykyinen puheenjohtaja Pasi Jaatinen (48 v).

Lähtöluettelo ja tulospalvelu: www.mptaito.fi/kilpailutoiminta
Kilpailupaikka: Espoon Motocrossrata / Kulmakorpi, Ämmässuontie, Espoo, Opastus Nupurintieltä