MK-matkailun lajiryhmä tiedottaa: Vuoden vapaa-ajan kelkkailija ja vuoden kelkkailukohde 2018

3.1.2018

Suomen Moottoriliitto ry valitsee jatkossa vuosittain vuoden vapaa-ajan kelkkailijan sekä vuoden kelkkailukohteen. Moottoriliiton jäsenkerhot voivat esittää kumpaankin kategoriaan yhtä ehdokasta perusteluineen. Lopullisen valinnan palkittavista tekee Suomen Moottoriliiton matkailukelkkailun lajiryhmän kokoama raati. Kunniakirjat jaetaan Rovaniemen Kelekkamessuilla marraskuussa 2018.

Vuoden vapaa-ajan kelkkailijan valintakriteerit perustuvat SML:n kestäviin arvoihin. Kaudella 2018 haetaan henkilöä, joka on omalla toiminnallaan esimerkillisesti aktivoinut kerhonsa jäseniä mukaan retkille ja järjestäytyneen harrastuksen pariin. Ehdokkaalla ei saa olla mk-lajien voimassa olevaa kilpailulisenssiä.

Samalla valitaan vuoden kelkkailukohde. Ehdokkaana voi olla matkailukeskus, yksittäinen palveluntarjoaja, kunta tai alue, joka on merkittävästi edistänyt tai panostanut vapaa-ajan kelkkailuun. Valinnan vaikuttumina ovat mm. kelkkailijan huomioiminen, turvallinen pääsy reiteille, toimivat opasteet, monipuoliset kelkkailualueet, luontoarvot sekä toimivat palvelut.

Jäsenkerhojen tulee tehdä ehdotuksensa perusteluineen 30.04.2018 mennessä lajiryhmän osoitteeseen mk-matkailu@moottoriliitto.fi. Lajiryhmän yhteystiedot löytyvät SML:n sivuilta.