Turvallisuus ennen kaikkea

29.4.2016

Moottoriurheilun turvallisuus on paljon puhuttu aihe ja meidän kaikkien moottoriurheilijoiden, toimitsijoiden ja kilpailujärjestäjien tärkein tehtävä on varmistaa turvallisuus yleisölle, toimitsijoille ja kilpailuun osallistuville ajajille.

Turvallisuus on ennen kaikkea asennekysymys ja me kaikki voimme omalla esimerkillämme ja käyttäytymisellämme vaikuttaa harjoitusten ja kilpailujen turvallisuuteen.

Näin talven kilpailukauden päätyttyä ja kesän kilpailujen ollessa ovella, on hyvä pysähtyä ja miettiä miten myötävaikutamme siihen, että moottoriurheilutapahtumat ja harjoitukset olisivat mahdollisimman turvallisia kaikille osallistujille.

Toisen ajajan kunnioittaminen, sääntöjen tunteminen, riittävä lippumiesten määrä, lippumiesten turvallinen sijoittaminen ja opastaminen, varoituslippujen noudattaminen kilpailun aikana, radan tarkastaminen, vastuuntuntoinen kilpailunjohtaminen, huolellinen katsastaminen, varusteiden tarkastaminen ja mahdollisten puutteiden korjaaminen ovat muutamia tärkeitä turvallisuuteen vaikuttavia asioita, jotka on hyvä pitää mielessä kaikissa talvi- ja kesälajien tapahtumissa.

Turvallista kesän alkua ja menestystä kaikille ajajille ja kilpailunjärjestajille kesän koitoksiin.

SML ry