Moottoriurheilu.tv tarjoaa maksutonta mediakoulutusta 29.10.2016

12.10.2016

Moottoriurheilu.tv järjestää Suomen Moottoriliiton ja AKK:n jäsenkerhoille sekä niiden jäsenille jatkossa maksutonta mediakoulutusta.

Suomen Moottoriliitto ry ja AKK Motorsport ry yhdistivät tänä vuonna voimansa ja keskittivät viestintätoimintansa yhteiseen nettiportaaliin www.moottoriurheilu.tv, jonka kautta hoidetaan parhaillaan kaikki suomalaisen moottoriurheilun tiedotustoiminta.

Jatkossa palvelun kautta tullaan tarjoamaan myös maksutonta mediakoulutusta kattojärjestöjen jäsenkerhoille sekä niiden jäsenille. Koulutuksella halutaan helpottaa kilpailun järjestäjien sekä kilpailijoiden tiedotustoimintaa ja auttaa heitä ymmärtämään, miten median tavoitettavuutta voi parantaa, miten hoitaa sosiaalista mediaa sekä miten toimia haastattelutilanteissa.

– Viestintä on hyvin olennainen osa moottoriurheilua ja jo pelkästään sponsoreidenkin kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että kuljettajat hoitavat tiedotustoimintansa oikein, toteaa Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Tapio Nevala.

Nevala on tyytyväinen siihen, että viime aikoina suomalaiset moottoriurheilijat ovat alkaneet saada hieman enemmän näkyvyyttä myös valtamedioissa.

– Suomalaiset moottoriurheilijat ovat jälleen tänäkin vuonna menestyneet erittäin hienosti kansainvälisellä tasolla. Osa medioista on alkanut nyt pikkuhiljaa herätä tilanteeseen, mutta paljon on vielä tehtävää, jotta moottoriurheilun arvostus suomalaisessa mediassa olisi sille kuuluvalla tasolla, Nevala lisää.

Ensimmäinen Moottoriurheilu.tv:n mediakoulutus järjestetään Suomen Moottoriliiton lajipäivän yhteydessä Rantasipi Airport Congress Centerissä Vantaalla lauantaina 29.10. klo 14.45-16.00. Tilaisuudessa moottoriurheilutoimittajana, -tiedottajana ja TV-juontajana vuosia toiminut Nita Korhonen kertoo tiedotustoiminnan perusaskeleista, sosiaalisen median hyödyntämisestä sekä antaa neuvoja TV-kameroiden edessä esiintymiseen. Kaija Yliniemi STT:n urheilusta kertoo kuinka median huomio kiinnitetään ja millainen artikkeli myy. Enduron Euroopan mestari ja moninkertainen joukkuekilpailun maailmanmestari Jari Mattila puolestaan esittelee viestinnän merkityksestä kuljettajan näkökulmasta.

Tilaisuuteen ilmoittautuminen 27.10. mennessä: media@moottoriurheilu.tv.