Ajajalisenssi

AJAJALISENSSIT 2019
SML:n ajajalisenssit vuodelle 2019 myydään uuden MOTTI-järjestelmän kautta. Ostaminen onnistuu rekisteröimällä käyttäjäksi ja rekisteröityminen puolestaan onnistuu mikäli kerho on lisännyt henkilön MOTTI -jäsenrekisteriin.

MOTTI -sivulle

OHJEET REKISTERÖITYMISEEN, KIRJAUTUMISEEN JA LISENSSIN OSTAMISEEN

OSTA AJAJALISENSSI TÄÄLTÄ!!

Hinnat:

Kaikki lajit-lisenssi 410 €
Rajoitettu lisenssi 202 €
Nuorisolajit-lisenssi 135 €
Harrastelisenssi 60 €

Ajajan tapaturmavakuutus on pakollinen ja se merkitään lisenssiin sen myöntämisen yhteydessä. Tapaturmavakuutus kattaa myös lajille kuuluvan harjoittelun. Jotta ajajalisenssi myönnetään ja jotta vakuutus on voimassa, ajajan tulee olla jonkun SML:n jäsenkerhon tai jäsenseuran jäsen.Tämä koskee kaikkia ajajalisenssejä. Kalenterivuoden aikana ajaja voi edustaa vain yhtä kerhoa.

Alaikärajat ajajille löytyvät Urheilusäännöstöstä lajeittain. Yläikärajaa ei enää ole.  Kaikki alle 16-vuotiaat ajajat ottavat nuorisourheilulisenssin lajista tai luokasta riippumatta.

Vuodelle 2019 Naisille on perustettu oma lisenssi, joka löytyy normaalisti ostettavien lisenssien listasta.

SML:n ajajalisenssin voi lunastaa ainoastaan osoitteesta motti.moottoriliitto.fi/sml. AJAJALISENSSIKORTTEJA EI ENÄÄ TOIMITETA 2019.
Huomioithan, että sinun tulee erikseen tilata ajajalisenssikortti SML:sta, jos olet menossa ajamaan Suomen rajojen ulkopuolelle. Lisenssi ja lisenssivakuutus tulee voimaan maksupäivänä klo 24.00.

Liikennevakuutus rekisteröimättömiin Motocross-, Trial- ja Enduro-moottoripyöriin

Liikennevakuutus on saatavissa eri vakuutusyhtiöistä rekisteröimättömiin Motocross- ja Trial-moottoripyöriin sekä tapauskohtaisesti soveltuen myös rekisteröimättömiin Enduro-moottoripyöriin. Vakuutusmaksu erikoistariffoitu.

Liikennevakuuttaminen perustuu liikennevakuutuslakiin ja VAKESin tekemään tulkintaan laista. Harrastajan on tärkeää selvittää vakuutukseen liittyvät asiat ja korvaavuus oman liikennevakuutusyhtiön kanssa.

Tietoa Sporttiturvasta

Tuoteseloste