Eettiset asiat ja antidoping

Suomen Moottoriliiton edustamat lajit ovat SUEK:n, WADAn ja FIMin antidopingsäännöstöjen alaisia. Antidopingtoiminta pohjautuu WADAn vuonna 2004 ensimmäisen kerran vahvistettuun antidopingsäännöstöön. Tällä hetkellä voimassa oleva antidopingsäännöstö löytyy osoitteesta www.suek.fi

FIM on vahvistanut WADA:n säännöstön sekä siihen kuuluvan kiellettyjen aineiden listan. FIM:llä on oma antidopingsäännöstö, joka pohjautuu WADAn säännöstöön ja se on saatavilla SML:n nettisivuilta kohdasta ”lomakkeet”. Antidopingsäännöstössä määritellään FIM:n jäsenmaita koskeva antidopingtoiminta ja siihen liittyvä ohjeistus. FIM Europe on vahvistanut toimivansa FIM:n antidopingsäännöstön mukaan, joten FIM Europen säännöstönä toimii FIM:n antidopingsäännöstö. Suomessa kansallisessa toiminnassa dopingvalvontaa ja antidoping -toimintaa suorittaa SUEK (ent. ADT, englannin kielinen lyhennys FINADA) eli Suomen Urheilun Eettinen Keskus.

SUEK:n verkkosivut: www.suek.fi

HUOM. Urheilija on aina henkilökohtaisesti vastuussa kaikista antidopingiin liittyvistä ilmoituksista ja velvoitteista. SML jakaa tarvittaessa tietoa tarvittavista toimenpiteistä.

SUORITA ADT-VERKKOKOULUTUS TÄÄLLÄ!!