Jääspeedwayn SM-finaali 2019 (23.2.)

62. Jääspeedwayn henkilökohtainen SM-finaali 23.2.2019, Kauhajoki (KauhjMK)

PÄIVITYS 29.6.2018: Kauhajoen Moottorikerhon anomuksesta ja lajiryhmän esityksestä on Moottoriliiton hallitus käsitellyt jääspeedwayn SM-finaalin myöntämistä Kauhajoen Moottorikerholle jo ennen perinteistä syksyn kilpailuanomusten määräpäivää. Lopputuloksena Kauhajoen Moottorikerholle on myönnetty jääspeedwayn SM-finaalin järjestelyoikeudet vuodelle 2019.

PÄIVITYS 18.12.2018: Ilmoittautuminen tämän kauden SM-finaaliin on nyt avattu. Ilmoittautuminen SM-finaaliin päättyy 10. tammikuuta kello 23.59. Kun ilmoittautuneiden määrä on tiedossa määräajan päätyttyä, tekee lajiryhmän päätöksen mahdollisen karsintakilpailun järjestämisestä ja siihen osallistuvista kuljettajista. Mahdollisen SM-karsintakilpailun päivämäärä on lauantai 3. helmikuuta 2019. Mikäli kuljettaja on pakotettu peruuttamaan osallistumisensa (esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen) joko SM-karsintakilpailuun tai itse SM-finaaliin, tulee hänen ilmoittaa asiasta viipymättä lajivastaava Janne Vilposelle kilpailua edeltävään päivään asti. Kilpailupäivänä tehdyt peruutukset kilpailun lisämääräyksestä löytyviin yhteystietoihin.

PÄIVITYS 29.12.2018: SM-karsinnan kilpailupäivä ilmoitetaan heti, kun sille löydetään järjestäjä. Tavoite on löytää kilpailupäivä helmikuulta ilman päällekkäisyyttä esimerkiksi MP-messujen ja MP Stars ohjelman kanssa.

PÄIVITYS 14.1.2019: Ilmoittautuminen SM-finaalin on päättynyt ja karsintakilpailu järjestetään Seinäjoella 26. tammikuuta. Suoraan finaaliin sijoitettavat ja SM-karsintaan osallistuvat kuljettajat ilmoitetaan mahdollisimman pian.

PÄIVITYS (2) 14.1.2019: Määräaikaan mennessä ilmoittautuneet kuljettajat: Andrew Barrett AU, Christer Biskop KMS, Heikki Kirilov PirMM, Jani-Pekka Koivula KaMoKe, Janne Ruismäki A-SMP, Jarno Siltakoski OMK, Jero Kirilov PirMM Jukka-Pekka Seppä VaMP Jussi Nyrönen P-KMK Markku , Larronmaa VRT, Mats Järf VaMK, Matti Isoaho OMK, Mika Helin FMS, Mikko Mäkinen ValkMK, Rami Systä JaMoKe/UA, Riku Laurunen PirMM, Tommi Suolammi TamMC, Tomi Tani VRT, Teppo Toivola A-SMP, Timo Kankkunen P-KMK, Timo Smed OMK, Tomi Kirilov PirMM ja Tomi Norola SeMK. 23 kuljettajaa.

PÄIVITYS (3) 14.1.2019: Ilmoittautuneista ajajista SM-karsintaan on nimetty ja seuraavassa listassa mainitulle ajonumerolle arvottu: 1) Markku Larronmaa VRT, 2) Heikki Kirilov PirMM, 3) Jani-Pekka Koivula KaMoKe, 4) Tomi Norola SeMK, 5) Janne Ruismäki A-SMP, 6) Tommi Suolammi TamMC, 7) Teppo Toivola A-SMP, 8) Jarno Siltakoski OMK, 9) Jero Kirilov PirMM, 10) Mika Helin FMS, 11) Mikko Mäkinen ValkMK, 12) Riku Laurunen PirMM, 13) Jukka-Pekka Seppä VaMP, 14) Rami Systä JaMoKe/Ua, 15) Andrew Barrett AU, 16) Timo Smed OMK. SM-karsinnasta finaaliin jatkaa yhdeksän ajajaa omalle paikalle ajokaavioon ja heidän lisäksi kaksi vara-ajajaa.

Jääspeedwayn SM-finaali ajetaan Kauhajoella 23. helmikuuta. Päivän tapahtuma alkaa ajajaesittelyllä kello 12.00. Suoraan mukaan SM-finaalin ajokaavioon on nimetty: Tomi Tani VRT, Timo Kankkunen P-KMK, Jussi Nyrönen P-KMK, Christer Biskop KMS, Matti Isoaho OMK, Tomi Kirilov PirMM, hallitsevana mestarina Mats Järf VaMK.

Kuljettajien valintoja suoraan SM-finaaliin ohjaa sijoitukset vuoden 2018 SM-finaalissa, kansainväliset edustustehtävät kaudella 2019 ja suoritukset Moottoriliiton leirillä tällä ajokaudella.