Historiallisen Women in Motorsports -kongressin Legacy-raportti julkaistu

10.9.2020

Lähde: FIM

Suomi isännöi viime vuonna kaikkien aikojen ensimmäistä Women in Motorsports -kongressia. Kongressin vuosipäivänä julkaistiin Women in Motorsports 2020 Legacy -raportti.

Viime vuonna Kansainvälisen Moottoriliitto FIM:n naiskomissio yhdisti voimansa Kansainvälisen Autoliitto FIAn naiskomission kanssa ja järjesti Suomessa kaikkien aikojen ensimmäisen Women in Motorsports -kongressin. Tapahtuma toi Vierumäelle ja Lahteen lähes 40 korkean tason puhujaa ja yli 100 kongressivierasta 25 eri maasta sekä jokaisesta maanosasta.

Historiallisen kongressin ensimmäistä vuosipäivää juhlistettiin julkaisemalla Women in Motorsports 2020 Legacy -raportti. Raportissa esitetään yhteenveto kongressista, ja se sisältää tervehdyksen usealta puhujalta.

Raportin voi ladata täältä: http://www.fim-live.com/fileadmin/user_upload/documents/CFM/Legacy_Report_WMC2020.pdf

FIM Women in Motorcycling -komission johtaja Nita Korhonen:
"Historiallisen Women in Motorsports -kongressin ensimmäisenä vuosipäivänä on suuri ilo muistella kaikkien aikojen ensimmäisen yhteisen tapahtumamme vaikutuksen laajuutta. Toivon, että tapahtuman perintönä me tunnustamme yhteistyömme merkityksen ja voiman. Voimme nousta vain nostamalla toisiamme."

FIAn naiskomission puheenjohtaja Michèle Mouton:
"Viimeisten 11 vuoden aikana FIAn ja FIM:n naiskomissiot ovat tehneet hienoa yhteistyötä jakamalla tietoa, kokemuksia ja parhaita käytäntöjä. Women in Motorsports -kongressi 2019 oli virstanpylväs, ja se korosti, kuinka voimme oppia toisiltamme luomalla suuremman inspiroivien naisten yhteisön, joka työskentelee monilla eri aloilla, mutta silti toisiinsa liittyvissä urheilulajeissamme."

FIM:n puheenjohtaja Jorge Viegas:
”FIM:lle on erittäin tärkeää sisällyttää sekä naiset että miehet toimintamme jokaiseen osa-alueeseen. Tasa-arvoisuus on meillä avainasemassa, ja olemme ehdottomasti oikealla tiellä sen suhteen. Viime vuoden kongressi oli suuri menestys, ja teemme parhaamme, jotta saamme moottoripyöräilymaailmasta mahdollisimman tasa-arvoisen. "
FIAn puheenjohtaja Jean Todt:
”FIA on sitoutunut luomaan monipuolisemman ja tasa-arvoisemman kulttuurin koko moottoriurheilun saralle. Viime vuonna Suomessa menestyksekkäästi järjestetty Women in Motorsports -kongressi oli FIA:lle ja FIM:lle loistava verkostoitumisalusta, jossa edistettiin yhdessä sukupuolten tasa-arvoa, kannustettiin sukupuolten välistä tasapainoista osallistumista sekä naisia saavuttamaan johtotehtäviä."

Women in Motorsports -kongressi järjestettiin Vierumäellä 17.-18.8.2019.

Lisätietoja: Nita Korhonen, +41 79 897 20 67, nita.korhonen@fim.ch