Kauhajoen FIM jääspeedwayn MM -karsinta 11.1.2020 on peruttu sääoloista johtuen

2.1.2020

Jääspeedwayn MM-karsintakilpailu Kauhajoella Sotkan moottoristadionilla 11.1.2020 joudutaan valitettavasti perumaan vallitsevien sääolojen johdosta. Peruuttamisen syynä on huono jäätilanne ja kilpailun vaatimaa rataa ei säästä johtuen pystytä rakentamaan valmiiksi kilpailunajankohtaan mennessä.

SML ry

Edit: SML rataljiryhmän tiedote

Kauhajoella nyt toista kertaa ajettavaksi suunniteltu jääspeedwayn henkilökohtainen MM-karsinta on jouduttu perumaan olosuhteiden puutteen seurauksena. Sääolosuhteet ovat hyvästä yrityksestä huolimatta vesittäneet kaiken jään ja lumen, joten päätös peruutuksesta oli pakko tehdä. Suomalaisista kilpailuun oli nimetty osallistumaan Mats Järf ja Christer Biskop itse kaavioon ja varamiehiksi Mikot Jetsonen ja Mäkinen. Vastaavaa päätöstä ei vielä ole tehty Örnsköldsvikissä ajettavan toisen karsinnan osalta. Suomesta sinne on nimetty ajamaan Jussi Nyrönen.

Jääspeedwayn henkilökohtainen SM-finaali ajetaan Kauhajoella helmikuun 22. päivä. Ilmoittautuminen on nyt avattu Moottoriliiton internet-sivuilla ratalajiryhmän sivujen alla viime vuosien tapaan (ei Motti-järjestelmässä). Ilmoittautumisaika päättyy 15. tammikuuta ja mahdollisesta karsintakilpailusta ja valintakriteereistä tiedotetaan ilmoittautumislomakkeen yhteydessä.

TEKSTI: Ratalajiryhmä/SML