Kesäkuun viimeisen viikonlopun kilpailut ja koronaan liittyvät rajoitukset järjestelyjen näkökulmasta

26.6.2020

Kesäkuun viimeisenä viikonloppuna ajetaan MX-liigaa Sipoossa ja Circuit Racingin ensimmäinen SM-osakilpailu Kemorassa. Järjestävät kerhot ovat tehneet paljon työtä tapahtumien mahdollistamiseksi ja koronavirukseen liittyvät rajoitukset ovat tuoneet lisähaasteita järjestelyihin. Järjestelyissä on huomioitu ensisijaisesti harrastajien ja yleisön turvallisuus ja terveys ja on ensisijaisen tärkeää, että kaikki paikalle saapuvat ajajat, tiimit ja yleisön edustajat muistavat huomioida järjestäjien antamat ohjeet niin varikolla kuin myös yleisöalueilla. Järjestäjällä on oikeus ja velvollisuus puuttua mahdollisiin rajoituksiin liittyviin epäkohtiin ja tehdä tarvittavia linjauksia kilpailupaikalla.

Pandemia ei ole vielä ohi ja on edelleen olemassa riski tartuntojen määrän kasvusta. Me voimme tehdä oman osamme leviämisen ehkäisemiseksi. Järjestäjät ovat tehneet yhteistyötä paikallisten viranomaisten kanssa ja pyrkivät opastamaan ajajia ja yleisöä kilpailupaikalla. Sujuvan tapahtuman varmistamiseksi ja kanssaihmisten terveyden huomioimiseksi on tärkeää siis toimia järjestäjän ohjeiden mukaisesti. Kemorassa yleisöalue on avoinna ennakkolipun ostaneille (lipunmyynti avoinna tiketissa myös viikonloppuna). Sipoossa kilpailu ajetaan ilman yleisöä.

Lisätietoja kilpailukalenterista.

Aurinkoista ja vauhdikasta moottoriurheiluviikonloppua!!

SML ry