Kymiring Oy:n hanke etenee

15.1.2016

Iitin kunnanvaltuuston hyväksymä Tillolan moottoriurheilukeskuksen asemakaava on tullut lainvoimaiseksi 12.1.2016 . KymiRing Oy on tyytyväinen kaavoitusprosessin sujuvaan etenemiseen Iitin kunnan ja muiden viranomaistahojen kanssa. Päätös mahdollistaa KymiRing-hankkeen rakentamisen käynnistämisen. Yhtiö jatkaa aktiivisesti rahoitusneuvotteluita sekä julkisen että yksityisen sektorin kanssa.

Kaakkois-Suomen Ely-keskus hyväksyi Ympäristövaikutusten arviointisuunnitelman syyskuussa 2014 ja sen pohjalta hankkeelle laadittu ympäristölupahakemus on käsittelyssä.

Lisätietoja:
Kari O. Sohlberg
KymiRing Oy, hallituksen puheenjohtaja
puh. 050 070 1200

KymiRing Oy suunnittelee Iitin kuntaan hankekokonaisuutta, josta rakentuu Pohjois-Euroopan johtava ajokoulutus-, liikenneturvallisuus- sekä moottoriurheilukeskus. KymiRingin ajokoulutuskeskus käsittää monipuolisen ajoharjoitteluradan, jossa voidaan toteuttaa raskaan liikenteen, pelastus- ja puolustusvoimien ajoneuvojen ajokoulutusta sekä siviililiikenneajoneuvojen ajoharjoittelua. Moottoriurheilutoiminnalle suunniteltava kokonaisuus koostuu noin 4,7 kilometriä pitkästä asfaltoidusta kansainvälisesti luokitellusta moottoriradasta, jonka yhteyteen kuuluu rallicrossrata. Lisäksi alueelle toteutetaan kartingrata sekä motocross-, speedway- ja endurorata. Alueella on tarkoitus toteuttaa rakennushankkeita, jotka käsittävät mm. hotellin, yrityspuiston, erillisiä tukitoimintatiloja sekä varikkoalueen ja palvelukeskuksen. Lisäksi hankealueelle toteutetaan tapahtumakenttä, joka sijoittuu moottoriradan sisäalueelle. Hankekokonaisuuden perustajaosakkaina ovat AKK Sports Oy, Suomen Moottoriliitto ry, A-Ahlström Oy ja Iitin kunta. Lisätietoja: www.kymiring.fi