Moottoriliitto uudistaa yritysyhteistyön malleja ja panostaa varainhankintaan - Rivents Oy vastaa jatkossa yhteistyökumppanimyynnistä

15.10.2020

Moottoriliitto ry.                                                                                  JULKAISUVAPAA 15.10.2020

TIEDOTE

Moottoriliitto starttaa, koko lajikirjollaan ja upean historiallisen menestyksensä saattelemana, erittäin innostavan matkan kohti liiton 100-vuotisjuhlavuotta 2022.

Uutta vauhtia haetaan erityisesti yritysyhteistyömallien uudistamisen kautta. Tavoitteena on kasvattaa omaa varainhankintaa ja näin tarjota eri lajien maajoukkuetoiminnalle, kerhoille ja tapahtumien kehittämiseen lisää tukea tulevien vuosien aikana.

Moottoriliitto ja sen omistama Finmotorace Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen tapahtumien tuottamiseen, markkinointiviestintään ja brändikumppanuuksiin erikoistuneen yrityksen Rivents Oy:n kanssa, jonka tehtävänä on uudistaa yritysyhteistyön mallit ja hankkia toimintaan lisää rahoitusta lajien kehittämisen tukemiseksi. Moottoriliiton pitkän aikavälin tavoitteena on lisätä Moottoriliiton alaisten lajien kiinnostavuutta ja tunnettavuutta, kehittää markkinointiviestintää ja tuotteistaa tapahtumakonsepteja entistä toimivammaksi niin kerhojen, kuljettajien kuin yleisöpalveluidenkin osalta. Yritysyhteistyön kasvattamisella luodaan pohjaa ja mahdollisuuksia tavoitteiden saavuttamiseksi.

Suomalaiset omaavat vahvat juuret ja perinteet moottoriurheilussa ja lajin parista löytyy useita maailmanmestareita. Suomi onkin ylivoimaisesti menestynein valtio moottoriurheilun parissa suhteutettuna asukaslukuun. Kuljettajamme nostavat Suomea maailmankartalle kilpaillessaan arvokilpailuissa ympäri maailman. Puhumattakaan kansallisesta tasosta, jossa niin kilpailijoiden kuin lajien kirjo on valtava.

”On mahtavaa päästä näiden lajien pariin, jotka omaavat näin vahvat juuret ja perinteet suomalaiseen urheiluhistoriaan. Koko tiimimme on innoissaan päästessään luomaan innostavaa uutta sisältöä, jonka kautta rakennetaan uutta imua uusille lajiharrastajille ja luodaan uutta kiinnostavuutta lajeja ja tapahtumia kohtaan. Varainhankinnan vahvistamisen myötä, meillä on lisää keinoja tukea kerhoja, harrastajia ja kilpailijoita. Yhtenä osa-alueena nostaisin maajoukkuetoiminnan esiintuomisen ja tukemisen. Tästä alkaa työntäyteinen, mutta innostava matka Moottoriliiton alaisten lajien parissa. Katseet ovat eteenpäin kohti Moottoriliiton 100-vuotisjuhlavuotta 2022 – tähän matkaan rakennamme uusille yhteistyökumppaneille arvokkaita sisältöjä, joiden tavoitteena on tuottaa hyötyä kumppanin omien tavoitteiden näkökulmasta,” kommentoi yhteistyötä Rivents Oy:n toimitusjohtaja Riia Martinoja.

”Moottoriliitto odottaa tulevaa yhteistyöstä. On innostavaa päästä työskentelemään ammattilaisten kanssa, jotka ymmärtävät urheilun ytimen. Riventsin sisältä löytyy paljon kokemusta urheilusta, markkinoinnista, myynnistä ja tapahtumien kehittämisestä – mutta myös moottoriurheilun parista ja siihen lisättynä heidän aito innostus lajeihimme vahvistaa vain yhteistyötämme. Upea lajikirjomme saa ansaitsemansa arvostuksen ja tuleva 100-vuotisjuhlavuosi sille kuuluvan panostuksen,” kommentoi Suomen Moottoriliiton pääsihteeri Ville Salonen.

Suomen Moottoriliitto ry (SML) on moottoripyörä-, moottorikelkka- ja ATV-urheilun lajiliitto. Suomen Moottoriliiton toiminta käsittää yli 20 eri moottoriurheilulajia, joihin kuuluu useita eri moottoripyörä-, ATV-, ja moottorikelkkalajeja. Jäseniä SML:n 190:ssä jäsenkerhossa on kaikkiaan noin 20 000. SML on maailmanlaajuisen Fédération Internationale de Motocyclismen (FIM) sekä Euroopan liitto FIM- Europen jäsen.

Rivents Oy esittäytyy osana Moottoriliiton lajipäiviä tulevana lauantaina 17.10.

Lisätietoja:
Ville Salonen, Pääsihteeri/Moottoriliitto ry,  ville.salonen@moottoriliitto.fi 0207 789 964
Riia Martinoja, toimitusjohtaja/Rivents Oy, riia.martinoja@rivents.fi 040-555 1597

www.moottoriliitto.fi