Motocrossin huiput valtaavat KymiRingin elokuussa 2021 – MXGP Finlandin lipunmyynti käynnistyy 18. joulukuuta

17.12.2020

Lähde: Lahti Events tiedotus

Koronapandemian vuoksi vuodella eteenpäin siirretty motocrossin MM-sarjan osakilpailu saapuu Suomeen KymiRingille. 21.-22. elokuuta 2021. Uudella motocrossradalla ajetaan kisaviikonloppuna MXGP-kuninkuusluokan lisäksi myös MX2-, EMX250- ja EMX125 -luokkien kilpailut. Pääsyliput kilpailuun tulevat myyntiin 18. joulukuuta 2020 klo 9:00 Lippu.fi:n kautta.

Vuoden 2021 MXGP-sarja käynnistyy normaaliaikataulua kuukautta myöhemmin huhtikuun alussa Omanin GP:llä ja päättyy 14. marraskuuta ajettavaan Argentiinan osakilpailuun. Tulevan vuoden sarja käsittää yhteensä 20 osakilpailua. Suomen kilpailu 21.-22. elokuuta on järjestyksessään sarjan 13:s osakilpailu.

MXGP-rata ja tapahtuma-alue rakentuu keskelle KymiRingin moottorirataa

KymiRingin MXGP-rata sijaitsee moottoriradan keskelle rakennettavalla 15 hehtaarin tapahtuma-alueella. Hiekkapohjaisen radan pituus on 1,7 km. Alueen korkeuserojen ansiosta näkymät rataa kiertävillä katsomoalueilla ovat loistavat. Ajoja voi seurata joko lähtösuoran viereen rakennettavasta tilapäisestä pääkatsomosta tai rataa ympäröivistä rinnekatsomoista. Fan Zone -alueet, myyntipisteet sekä ravintolapalvelut sijoittuvat katsomoalueille ja näiden välittömään läheisyyteen KymiRingin moottoriradan varteen.

Tapahtuman tuotannosta vastaavan Lahti Eventsin Markku Vihtilä uskoo, että pandemiatilanne on alkavan rokotusohjelman myötä elokuuhun mennessä jo helpottanut.

Toivomme, että kilpailut päästään järjestämään normaaleissa olosuhteissa., kommentoi Vihtilä.

Kilpailut on loistava tilaisuus kaikille moottoripyöräilystä kiinnostuneille tulla seuraamaan maailman parasta motocrossia KymiRingille, iloitsee kisajärjestelyjä hoitavan Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Erkki Heikkinen.

Suomen MXGP-osakilpailun pääsylippujen päivähinnat ovat 40,50-75,50 euroa riippuen päivästä ja katsomoalueesta. Päivähinnat alle 18-vuotiaille ovat 19-41 euroa riippuen päivästä ja katsomoalueesta. Alle 7-vuotiaat pääsevät tapahtumaan aikuisen seurassa veloituksetta.

Lisätietoja:

Markku Vihtilä
Projektijohtaja, Lahti Events Oy

markku.vihtila@lahtievents.fi

Erkki Heikkinen
Puheenjohtaja
Suomen Moottoriliitto
Puh. +358 (0)50 433 2080
erkki.heikkinen@moottoriliitto.fi

KymiRing: Iitin Tillolassa, n. 180 hehtaarin alueella, rakentunut Pohjois-Euroopan ainoa FIM:n ja FIA:n korkeimmat vaatimukset täyttävä GP-rata. Radan pituus 4,5 kilometriä ja korkeuserot n. 23 metriä. Sen
leveys on 12–20 metriä ja siinä on 18 kaarretta. Radan pääsuora on 1,2 km pitkä ja se on pisin GP- ratojen suora Euroopassa.

Lahti Events Oy: Lahden kaupungin omistama kansainvälisten urheilutapahtumien tuotantoihin keskittyvä tapahtumayhtiö, jonka juuret ovat Salpausselän kisojen tapahtumajärjestämisessä. Yhteistyössä emoyhtiö KOKO Lahti Oy:n kanssa Lahti Events myy ja markkinoi sekä toteuttaa erikokoisia tapahtumatuotantoja, mm. messuja, konsertteja, yritys- sekä urheilutapahtumia.