MotoGP MM-osakilpailu ajetaan Kymiringillä heinäkuussa 2021

6.11.2020

Valentino Rossi ja Marc Marquez uudistetulle radalle

Ratamoottoripyöräilyn MM-sarjaan kuuluva Suomen MotoGP-osakilpailu ajetaan Iitissä ensi kesänä 9.-11. heinäkuuta. Järjestämisoikeudet omistava Dorna Sports julkisti kilpailukalenterin tänään 6.11.2020.

Valmistautuminen ensi kesän tapahtumaan on sujunut aikataulussa. Tällä viikolla pidettiin radan turvajärjestelyiden osalta tarkastus, jossa Dornan valtuuttamat asiantuntijat totesivat kaiken etenevän suunnitelmien mukaan.

FIA:n Ja FIM:n määrittelemän Green Zone- turvakaistan mitoitus muuttui leveämmäksi, jonka seurauksena myös turvakaiteiden sijoittelua joudutaan muuttamaan, toteaa KymiRingin toimitusjohtaja Markku Pietilä. Näiltä osin muutostyö saadaan valmiiksi noin kuukauden kuluessa jatkaa Pietilä.

"Unelmamme toteutuminen siirtyi vuodella koronaviruksen vuoksi, mutta nyt toteutuminen on taas entistä lähempänä. MotoGP- kilpailuun on aikaa 8 kuukautta ja teemme töitä järjestelyorganisaatiossa täydellä höyryllä", toteaa Suomen Moottoriliiton MotoGP-projektin vetäjä Tapio Nevala.

"Moto-GP on Suomen moottoripyöräurheilulle ja moottoripyöräilylle selkeästi kauden tärkein tapahtuma. Tämän kilpailun myötä meillä on mahdollisuus tuoda moottoripyöräilyä hienona liikkumis- harrastus- ja kipailumuotona merkittävästi Suomalaisten tietoisuuteen. Tämä on myös mainio tilaisuus osoittaa kykymme kilpailunjärjestäjänä ja toteuttaa suurelta osin talkoovoimin moottoripyöräilyn kuninkuustapahtuma. Uskon meidän pystyvän luomaan tästä vuosittain toistuvan kilpailukauden huipennuksen Suomessa", kommentoi Suomen Moottoriliitto ry:n kesäkuussa valittu puheenjohtaja Erkki Heikkinen.

MotoGP-osakilpailu ajetaan Kymiringin radalla 9.-11.7.2021

Dorna MotoGP tiedote