MotoGP:n vuoden 2022 alustava kilpailukalenteri on julkaistu. Suomen osakilpailu sijoittuu heinäkuulle.

7.10.2021

Dorna on julkaissut kauden 2022 alustavan kilpailukalenterin. Suomen Kymiringillä ajettava osakilpailu ajoittuu heinäkuulle. Koronapandemia ja vallitseva tilanne ovat viivästyttäneet kauan odotetun MotoGP-osakilpailun järjestämistä Suomessa, mutta nyt suunnataan jälleen odotustentäyteisin tunnelmin kohti vuoden 2022 kesää.

"On todella hienoa, että meillä on pandemiankin jälkeen mahdollisuus odottaa MotoGP -osakilpailun kaltaista suurtapahtumaa Suomeen. Kilpailun merkitys on erittäin suuri koko moottoriurheilulle, Kymiringin rata-hankkeelle ja toki myös Suomen Moottoriliitto ry:lle" toteaa SML:n puheenjohtaja Erkki Heikkinen.

"Viimeisenä kahtena vuonna olemme joutuneet pettymään kilpailun siirtymisestä johtuen, mutta nyt suunnataan jälleen katseet kohti kesää ja heinäkuuta! Suomen Moottoriliitto ry täyttää 100-vuotta ensi vuonna ja kilpailu sopii hienosti juhlavuoden ohjelmaan!"

Kilpailu järjestetään Iitin Kymiringin moottoriradalla 8.-10.7.2022.

MotoGP-sarjan promoottori Dornan tiedote kauden 2022 julkaistusta kalenterista löytyy osoitteesta:

Myös Lahti Events oy on julkaissut oman tiedotteen tapahtumaan liittyen.

Lahti EventsMotoGP™:n alustava ensi vuoden kilpailukalenteri julkistettiin - Suomen MotoGP™ sijoittuu heinäkuulle

Tiedote. Julkaistu: 07.10.2021, 13:09
Lahti Events

Ratamoottoripyöräilyn MM-sarjaan kuuluva Suomen MotoGP™-osakilpailu ajetaan Iitissä ensi kesänä 8.-10. heinäkuuta. Kaksipyöräisten kuninkuusluokan MotoGP™:n lisäksi uudella KymiRingin GP-radalla ajetaan luokat Moto2™ ja Moto3™. MM-sarjan järjestämisoikeudet omistava Dorna Sports julkisti alustavan kilpailukalenterin tänään. Varsinainen kilpailukalenteri vahvistetaan loppuvuodesta.

Yleisötapahtuman myynnistä ja tuotannosta vastaavalla Lahti Events Oy:llä on ensi kesän kisojen ennakkovalmistelut jo hyvässä vauhdissa. MotoGP-tapahtuman projektijohtaja Markku Vihtilä iloitsee tulevasta.

- Ensi kesää kohti mennään täysi draivi päällä. Kahden haasteellisen vuoden jälkeen päästään vihdoin tositoimiin, ja se tuntuu todella hienolle.

Myös KymiRing Oy:n toimitusjohtaja Riku Rönnholm on tyytyväinen MotoGP-osakilpailun ajankohdan vahvistumiseen.

- KymiRingin MotoGP-osakilpailu ajoittuu siihen viikonloppuun, johon sen toivoimmekin ajoittuvan, keskelle parasta kesäaikaa. Kilpailutapahtuman suunnittelu ja alustavat järjestelyt ovat jo olleet käynnissä, ja nyt kilpailun ajankohdan vahvistuttua päästään järjestelyissä toden teolla vauhtiin.

Liput KymiRingin MotoGP™-osakilpailuun tulevat myyntiin joulukuussa Lippu.fi:n kautta.

Lisätietoja:

Markku Vihtilä