MXGP Academy -kerhovalmentajakoulutus

22.7.2022

MXGP Academy ja Moottoriliitto järjestävät motocross-kerhovalmentajakoulutuksen (MTC Program, Motocross Training Club program) Hyvinkään MXGP:n yhteydessä. Koulutus on nyt Suomessa pilottikoulutus, johon voidaan valita kolmen moottorikerhon valmentajia. Projekti on osa moottoriliiton valmentajakoulutusjärjestelmän kehitystyötä ja sitä tullaan jatkamaan muillekin moottorikerhoille vuonna 2023.

Kouluttajina toimivat MXGP Academyn kouluttajat, jotka kouluttavat vastaavalla koulutuskonseptilla moottorikerhojen valmentajia eri puolilla maailmaa. Koulutus on FIM:n, Infrontin ja MXGP Academyn yhteisprojekti, jolla pyritään yhtenäistämään motocrossin valmentajakoulutusta ja -tietoutta ympäri maailmaa.

Valmentajakoulutus on Hyvinkäällä Hotelli Sveitsissä torstaina 11.8 klo 9-18 ja perjantaina 12.8 klo 9-13, jonka jälkeen siirrytään Hyvinkään motocross-radalle seuraamaan MXGP Academyn valmennustoimintaa käytännössä klo 14-19. MXGP Academy on nuorille kuljettajille ja heidän vanhemmilleen suunnattu koulutus, https://www.mxgp.com/inside-mxgp/academy

Valmentajakoulutuksen kielenä on englanti, jota tarpeen mukaan tulkataan osallistujille. Eli heikompi englannin kielen osaaminen ei ole esteenä osallistumiselle. Aiempaa valmentajakoulutustaustaa tai vankkaa valmennuskokemusta ei myöskään vaadita osallistujilta, vaan koulutus sopii ja on suunnattu valmentajille, jotka toimivat kerhotason valmennustoiminnassa, myös aloitteleville valmentajille.

Koulutus on FIM:n tukema ja MXGP:n yhteydessä järjestettynä osallistujille maksuton. Moottoriliitto vastaa koulutusjärjestelyjen sekä tilojen kuluista ja osallistujat/moottorikerhot vastaavat itse omista majoitus- ja ruokailukuluistaan.

Valmentajakoulutuksesta kiinnostuneet moottorikerhot voivat ilmoittautua keskiviikkoon 27.7 mennessä osoitteessa https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/valmennus/mxgp-academy-kerhovalmentajakoulutus/ . Koulutukseen valitut moottorikerhot julkaistaan perjantaihin 29.7 mennessä.