Olavi Lehtisen muistoa kunnioittaen

28.5.2021

Suomen Moottoriliitto ry haluaa muistaa merkittävän työn moottoriurheilun parissa tehnyttä Olavi Lehtistä. Olavi Lehtinen tunnettiin moottoriurheilupiireissä tuttavallisemmin ”Kone-Ollina” ja miehenä, jonka puoleen käännyttiin aina, kun jokin tekniikkaan liittyvä kysymys vaati perusteellista ja asiantuntevaa vastausta.

Olli aloitti kilpailemisen Hämeen Moottorikerho ry:n riveissä ja siirtyi myöhemmin edustamaan Salpausselän Moottorikerhoa SML:n kilpailutoiminnassa. Olli ajoi uran alussa TT-kilpailuja ja samaan aikaan myös vakioautojen ja Formula V-luokan autokilpailuja. Myöhemmin Olavi Lehtinen oli tuttu näky myös veteraanikilpamoottoripyörien näytösajoissa.

Olavi Lehtinen teki mittavan työn SML:n toiminnassa ja oli mukana monella eri toiminnan tasolla. Hän toimi muun muassa teknisen valiokunnan jäsenena, SML:n liittovaltuuston jäsenena, liiton teknisenä vastuuhenkilönä sekä teknisten asioiden kouluttaja. Hän toimi myös useana vuonna suurimpien MM- ja EM- kilpailujen katsastuspäällikkönä.

Suomen Moottoriliitto ry haluaa kunnioittaa Olavi Lehtisen muistoa ja merkittävää moottoriurheilun eteen tehtyä työtä, sekä ottaa osaa kaikkien omaisten ja läheisten suruun Olavi Lehtisen poismenon johdosta.

Kunnioittaen

Suomen Moottoriliitto ry