SML MK-matkailun lajiryhmä palkitsee vuoden kelkkailijan ja kelkkailukohteen Kelekkamessuilla Rovaniemellä tulevana viikonloppuna

1.11.2018

Suomen Moottoriliitto ry ja sen MK-matkailuryhmä jakavat historian ensimmäiset kunniakirjat vuoden kelkkailukohteelle sekä vuoden vapaa-ajankelkkailijalle. Liiton jäsenkerhojen lähettämien ehdotusten joukosta tehdyt vuoden 2018 valinnat julkistetaan Rovaniemen Kelekkamessuilla Lappi Areenalla lauantaina 3.11.2018 klo 14.30 (halli 1, osasto BRP Finland Oy).

Vuoden vapaa-ajan kelkkailijan valintakriteerit perustuvat SML:n kestäviin arvoihin. Erityisesti haettiin henkilöä, joka on omalla toiminnallaan esimerkillisesti aktivoinut oman kerhonsa jäseniä mukaan kelkkamatkailuun ja järjestäytyneen harrastuksen pariin. Vuoden kelkkailukohteeksi voidaan valita matkailukeskus, yksittäinen palveluntarjoaja, kunta tai alue, mikä on merkittävästi panostanut vapaa-ajan kelkkailuun. Valinnan vaikuttimina ovat kelkkailijan huomioiminen, turvallinen pääsy reiteille, toimivat opasteet, monipuoliset kelkkailualueet, luontoarvot sekä sujuvat palvelut.

SML ry