SML:n liittokokous järjestettiin 13.4.2019 Iisalmessa

13.4.2019

SML:n sääntömääräinen liittokokous järjestettiin Iisalmessa lauantaina 13.04.2019. Jäsenkerhot olivat etukäteen esittäneet ehdokkaat avoinna oleville hallituspaikoille ja koska ehdokkaita oli enemmän kuin tarjolla olevia hallituspaikkoja, kokousväki äänesti hallitusten jäsenistä. Tänä vuonna myös 2. varapuheenjohtajan paikka oli vapaana Nita Korhosen jäätyä pois tehtäväistä. Kerhot olivat esittäneet vain yhtä ehdokasta kuhunkin tehtävään ja näin ollen varapuheenjohtajan valinnoissa edettiin yksimielisesti. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Henri Saari ja 2. varapuheenjohtajaksi Outi Kalliomäki. Hallituspaikoille valitut jäsenet löytyvät tiedotteen alaosasta. Uusina jäseninä hallituksen nousivat VMK:n Pasi Jaatinen ja HyMK:n Petri Niemelä.

Jäsenmaksuksi päätettiin 6,20 € / aikuisjäsen ja 3,10 € nuorisojäsen..Kokouksen päätteeksi hallituksen puheenjohtaja Tapio Nevala jakoi tunnustuksia pyöreitä vuosia täyttäville jäsenkerhoille. SML:n kunnialaatalla palkittiin seuraavat jäsenkerhot:

Oriveden Moottorikerho ry                     70-v.
Salon Moottorikerho ry                           70-v.
Valkeakosken Moottorikerho ry              60-v
Mäntyharjun Moottorikerho                    60-v.
Suonenjoen Moottorikerho                     60-v
Vammalan Moottorikerho                       60-v.
Paraisten Moottorimieskerho ry             50-v.
Punkalaitumen Moottorikerho                50-v.
Riihimäen MPK Kahvakopla                    50-v.
Ylä-Lapin Moottorikelkkailijat                 40-v.
Numibia Racing Team                              30-v.
Steelcross Raahe ry                                  30-v.
Vamu MC ry                                                20-v.
West Coast Racing Club ry                      10-v.

Suomen Moottoriliitto ry haluaa kiittää kaikkia kokoukseen osallistuneita kerhoja aktiivisuudesta.

Varapuheenjohtajiksi valittiin:
Henri Saari, ensimmäinen varapuheenjohtaja