SML:n Suomen Cup-luokat kaudella 2023 - tiedote

24.5.2022

SM- ja Suomen Cup-luokat 2023

Suomen Moottoriliitto ry:n työvaliokunta ja hallitus ovat aiemmin vuoden 2021 lopulla käsitelleet kauden 2023 SM- ja Suomen Cup- sekä kansallisten kilpailuluokkien rakennetta. Aiemman linjauksen mukaisesti tarkoitus oli siirtyä vuoden 2023 aikana ainoastaan SM- ja kansallisiin luokkiin. Tämä olisi tarkoittanut sitä, että kaudella 2023 SML:n lajeissa ei olisi ajettu enää Suomen Cup- arvolla olevia luokkia ja lajiryhmät olisivat jakaneet Suomen Cup-luokat joko SM- tai kansallisiin luokkiin, lajiryhmän laatiman esityksen ja arvion mukaisesti.

Asian tiimoilta on saatu paljon palautetta, ja hallitus on huomioinut lajiryhmien ja kilpailijoiden palautteet asiaan liittyen. Hallitus on kokouksessaan 16.5.2022 päättänyt nostaa asian uudelleen käsiteltäväksi ja arvioitavaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että aiempi päätös ei tule voimaan ja kaudella 2023 ajetaan edelleen kansallisia-, Suomen Cup- ja SM-luokkia lajiryhmien esitysten pohjalta.

SML ry