SML tiedottaa: Motocrossin MM- ja EM-joukkueet 2019

22.8.2019

Suomen Motocross of Nations 2019 –joukkue

Motocross -kauden huipennus - joukkueiden MM-kilpailu - Motocross of Nations 2019 -joukkuekilpailu (MXoN 2019) kilpaillaan Hollannin Assenissa 28.9.-30.9.2019. Arvostettu MXoN -joukkuekilpailu on järjestetty vuodesta 1947 ja sitä pidetään maailman kovatasoisimpana motocross -kilpailuna. Pitkällisen harkinnan jälkeen SML on päättänyt, että MXoN 2019 -joukkuekilpailuun ei lähetetä tänä vuonna Suomen joukkuetta. Päätöksen taustalla on suomalaisten ajajien loukkaantumistilanne. Tällä hetkellä parhaita mahdollisia kuljettajia ei ole mahdollista nimetä loukkaantumisten johdosta MXoN joukkueeseen, eikä joukkue näin ollen täyttäisi valmennuksellisesta näkökulmasta SML:n arvokilpailujoukkueiden kriteereitä.

Suomen Motocross of European Nations 2019 -joukkueet

Viikko motocross -kauden huipennuksen jälkeen - joukkueiden EM-kilpailu - sekä Motocross of European Nations 2019 -joukkuekilpailu (MXoEN 2019) että Women’s Motocross of European Nations 2019 -joukkuekilpailu (WMXoEN 2019) kilpaillaan Puolan Gdanskissa 5.-6.10.2019.

Suomen MXoEN 2019 -joukkueet lähtevät kilpailuun kahdella joukkueella.

MXoEN 2019 -joukkue:
 Saku Mansikkamäki (EMX85)
Kasimir Hindersson (EMX85)
Valinta vielä avoin (EMX125)
Matias Vesterinen (EMX250)

WMXoEN 2019 -joukkue:
Hanna Mertsalmi (WEMX)
Sanna Kärkkäinen (WEMX)

MXoEN 2019 -joukkueen ja WMXoEN 2019 -joukkueen joukkueenjohtajana toimii Marko Tarkkala ja valmentajana Miska Aaltonen.

Suomen Quadcross of European Nations 2019 -joukkue

Viikko motocross -kauden huipennuksen jälkeen - MXATV- ja MXSV -joukkueiden EM-kilpailu - Quadcross of European Nations 2019 -joukkuekilpailu (QXoEN 2019) kilpaillaan Saksan Schwedtissä 5.-6.10.2019.

QXoEN 2019 MXATV-joukkue:

Lasse Ruotsalainen
Niko Laakso
Max Karilainen

Coupe de l’Avenir 2019 -joukkuekilpailu

Junioreiden Coupe De L’avenir 2019 -joukkuekilpailuun 5.-6.10.2019 Belgian Baisieux’ssa ei ole nimetty joukkueita (Coupe 65 cc & Coupe 85 cc & Coupe De L’avenir Open), koska samaan aikaan kilpaillaan MXoEN 2019 -joukkuekilpailussa. Kilpailuun voi kuitenkin osallistua omakustanteisesti, joten mahdolliset joukkueenjohtajaehdokkaat, valmentajaehdokkaat ja kilpailijaehdokkaat voivat ilmoittautua motocross-lajiryhmälle 26.8.2019 mennessä osoitteeseen mx.lajiryhma@moottoriliitto.fi.

SML ry