Suomalaisille huippumenestystä Enduron ja Drag Racingin EM-sarjoissa!

9.9.2019

Suomalaisille huippumenestystä Enduron ja Drag Racingin EM-sarjoissa!

Enduron ja Drag Racing- EM-sarjat saatiin päätökseen menneenä viikonloppuna. Enduron EM-sarjan huipentui viimeiseen osa-kilpailuun, joka ajettiin Heinolassa ja suomalaiset varmistivat hienoilla suorituksilla useita EM-mitaleita. Roni Kytönen voitti Junior E1 -luokan Euroopan mestaruuden sekä lisäksi myös yleiskilpailun mestaruuden. Yli 250cc nelitahtiluokassa Eemil Pohjola ajoi niin ikään Euroopan mestariksi. Antti Hänninen saavutti Junior E1 –luokan hopeaa ja Peetu Juupaluoma Junior U21 –luokan pronssia. Senior-luokassa Janne Mukkala sijoittui EM-hopealle ja Santeri Enjala EM-pronssille. Henkilökohtaisten saavutusten lisäksi Suomi voitti myös joukkuekilpailun kultaa. Joukkueessa ajoivat Roni Kytönen, Antti Hänninen, Mika Tamminen ja Eemil Pohjola.

Drag Racingin EM-sarja ajettiin päätökseen perinteisesti Englannin Santa Podissa ja Fredrik Fredlund ajoi jälleen Pro Stock Bike –luokan Euroopan mestariksi. Mestaruus on Ahvenanmaalla asuvalle Fredlundille kaiken kaikkiaan jo 7. Euroopan mestaruus kyseisessä luokassa. ProStock hopeaa saavutti Janne Koskinen.

Suomen Moottoriliitto ry haluaa onnitella kaikki menestyjiä ja taustajoukkoja loistavasta menestyksestä FIME:n EM-sarjoissa!

SML ry