Suomen MotoGP MM-osakilpailu siirtyy vuodelle 2022

14.5.2021

Suomen MotoGP MM-osakilpailu siirtyy vuodelle 2022

Dorna Motorsport on tiedottanut 14.5.2021 kesälle suunnitellun Kymiringin MotoGP MM-osakilpailun siirtämisestä vuodelle 2022. Vallitseva pandemia tilanne ja matkustusrajoitukset ympäri maailmaa ovat johtaneet siihen, että kilpailu siirretään vuodelle 2022.

”Olemme toki harmissamme ja pahoillamme, että suomalaiset joutuvat vielä odottamaan vuoden verran historiallista MotoGP -tapahtumaa. Valitettavasti kilpailua ei vielä kesällä 2021 päästä ajamaan. On kuitenkin todella hienoa, että olemme neuvotelleet uuden viisivuotisen MotoGP -sopimuksen Dornan kanssa, mikä tuo Motogp-luokan Suomeen seuraavien viiden vuoden ajan” -toteaa kilpailunjohtajana toimiva Tapio Nevala.

”On tottakai pettymys, että kilpailu joudutaan siirtämään, mutta vallitseville olosuhteille emme mahda mitään. Keskitymme nyt pitkäjänteisesti rakentamaan vuoden 2022 kilpailua ja hienoa on se, että sopimusta on jatkettu seuraavalle viidelle vuodelle ja meillä on tulevina vuosina hienoja tapahtumia kilpailukalenterissa!” -kommentoi Suomen Moottoriliitto ry:n puheenjohtaja Erkki Heikkinen.

Työ kilpailutapahtuman eteen jatkuu ja vuoden 2022 suunnitelmien etenemisestä ja aikataulusta tiedotetaan loppuvuoden 2021 aikana.

Dornan tiedote kilpailun siirtymisestä löytyy alle olevan linkin kautta.

Suomen Moottoriliitto ry