Suomen MotoGP -osakilpailu 2020 peruuntuu

29.4.2020

Kansainvälinen Moottoriliitto FIM ja MotoGP:n promoottori Dorna ovat virallisesti ilmoittaneet Suomen tämän vuoden MotoGP osakilpailun peruuntumisesta. Peruuntumisen syynä on koronaviruspandemia ja sen aiheuttamat rajoitukset.  Kilpailua ei voida siirtää syksymmälle ja sen vuoksi MotoGP osakilpailu ajetaan Suomessa vasta vuonna 2021.

Olemme tietenkin pettyneitä siitä, että Suomen historiallinen MotoGP osakilpailu Kymiringillä jouduttiin perumaan, toteaa Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Tapio Nevala. Toisaalta tehty ratkaisu oli  tämänhetkisessä tilanteessa ainoa mahdollinen.  MotoGP kilpailun järjestäminen olisi ollut erittäin iso terveydellinen riski ja matkustus-  sekä  koontumisrajoitusten vuoksi myös mahdottomuus.  MotoGP osakilpailu tullaan järjestämään Suomessa ensi vuonna ja uskomme, että tapahtuma tulee olemaan vielä parempi ja suositumpi kuin mitä se olisi voinut olla tänä vuonna, arvioi Tapio Nevala. Vuoden 2021 kilpailun ajankohta vahvistetaan syksyllä. Dornan ja Kymiringin välistä sopimusta on peruuttamisen yhteydessä pidennetty ja sopimus kattaa siis vuodet 2021-2025. MotoGP:tä  nähdään Suomessa siis vähintään 5 vuoden ajan iloitsee Nevala.

SML ry tiedotus

FIM tiedote asiaan liittyen