Tuplaturva-vakuutus ja vapaaehtoiset

Pohjola Vakuutus Oy ja Olympiakomitea ry ovat allekirjoittaneet sopimuksen liikunnan toiminnanvastuusta sekä vapaaehtoistyön tapaturmavakuutuksesta. Vakuutettuina ovat sopimuksen liitteenä olevat lajiliitot, liittojen piirit, alueet ja jäsenseurat. Vakuutuksen piirissä on myös Valo ry ja liikunnan aluejärjestöt.

Moottoriliiton jäsenkerhoilla on tuplaturvavakuutus voimassa jäsenyyden kautta
(https://www.olympiakomitea.fi/olympiakomitea/jasenpalvelut/edut-sopimukset-liitoille-seuroille/tuplaturva/​).

VAKUUTUKSIEN SISÄLTÖ: VAPAAEHTOISTYÖN TAPATURMAVAKUUTUS
Tapaturmavakuutus korvaa lajiliittojen, liittojen piirien, alueiden ja jäsenseurojen toimeksiannosta vapaaehtoistyötä tekeville alle 80-vuotiaille sattuvia tapaturmia (esim. kilpailujen ja tapahtumien järjestäminen, valmennus, koulutus, varainhankinta, luottamusmiestyö, toimistotyö). Myös edellä mainittuihin toimintoihin liittyvät välittömät matkat kuuluvat vakuutuksen piiriin.

TOIMINNAN VASTUUVAKUUTUS
Vastuuvakuutuksen korvaavuudesta löydät lisää tuoteselosteesta

Vahinkoilmoituksen tekeminen tuplaturvavakuutuksen liittyen

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 (joka päivä klo 7-23) tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa. Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestaripalvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle.

Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.

Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.

Palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa kiiretapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa lääkärikulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai OP:n verkkopalvelussa.

Vakuutuksenottajan tai tilaisuuden järjestäjän tulee tarvittaessa varmentaa tapahtuman ja henkilön kuuluvan vakuutuksen piiriin.

Toimita pyydettäessä tarvittavat selvitykset maksutta
Pohjola Vakuutukseen:
Pohjola Vakuutus/Yksityistapaturma