FIM SNX Snowcross MM-osakilpailu Joensuun raviradalla 13.-14.4.2024 – Snowcross MM-sarjan toinen osakilpailu Itä-Suomessa!

28.3.2024

Tiedote 28.3.2024 | Suomen Moottoriliitto ry

Snowcrossin MM-sarja alkoi Turkista ja seuraava osakilpailu ajetaan Joensuussa 13.–14.4. Joensuu isännöi ensimmäistä kertaa Joensuun raviradalla MM-osakilpailua. Viime vuodesta poiketen Snowcross MM-sarja käsittää tällä kaudella kolme osakilpailua, Turkissa, Suomessa ja Norjassa. Maailmanmestaruus on tällä hetkellä suomalaisen Aki Pihlajan hallussa, joten parin viikon päästä on jännät paikat Joensuun raviradalla!

Teksti: Kaisa Lökfors. Kuvat: Infront Moto Racing

Kuva: Maailmanmestaruus ratkottiin viime vuonna Norjan Kirkkoniemessä kerrasta poikki periaatteella. Kuva: Infront Moto Racing

Viime vuonna MM-mestaruuden voitti rovaniemeläinen Aki Pihlaja. Pihlaja on ajanut Snowcross MM-sarjaa sekä ammattilaisena Pohjois-Amerikassa. Nyt Pihlajalla on tittelin puolustuksen paikka ja kun ensimmäinen osakilpailu jäi hallitsevalta mestarilta väliin. Sarjaa johtaa norjalainen Magnus Reiten ja taistelu tittelistä tulee olemaan kovaa Joensuussa!

FIM SNX Snowcross MM-sarjassa ajetaan kaudella 2024 kolme osakilpailua. Ensimmäinen osakilpailu ajettiin Turkin Kayserissa ennen Joensuun osakilpailua. MM-sarjan viimeinen kilpailu ja finaali ajetaan Norjan Kirkkoniemessä 19.-20.4.2024!

MM-pistetilanne ensimmäisen osakilpailun jälkeen: LINKKI

Kuva: Aki Pihlaja kruunattiin Snowcross maailmanmestariksi Norjan Kirkkoniemessä 2023. Kuva: Infront Moto Racing

Naisten MM-sarja ja EM-luokat mukana Joensuussa!

Joensuun osakilpailussa kilpaillaan ensimmäistä kertaa naisten MM-sarjaa. Lisäksi sekä Suomen että Norjan osakilpailuissa ovat mukana myös EM-sarjan kilpailijat. Tänään on viimeinen päivä ilmoittautua kaikissa luokissa, joten ensi viikolla saamme lopullisia osallistujalistoja kaikista luokista, joita Joensuussa ajetaan!

MM-sarjan promoottorina toimii InFront Moto Racing ja kilpailun järjestäjänä Jarisport Oy.

Osakilpailun viralliset kotisivut osoitteessa https://mmsnowcrossjoensuu.fi/

Tulosseuranta löytyy reaaliaikaisesti verkosta osoitteessa: https://mmsnowcrossjoensuu.fi/info/tulokset

Pistä kanavat seurantaan Facebookissa ja Instagramissa @mmsnowcrossjoensuu ja pysy kartalla kisatilanteista.

FIM SNX Snowcross MM-sarjan kotisivut löydät täältä: https://worldsnowcross.com/

Median akkreditoitumiset: https://mmsnowcrossjoensuu.fi/info/medialle

Pääsyliput ja VIP-paketit myynnissä Ticketmasterilla: https://www.ticketmaster.fi/artist/fim-snowcross-mm-osakilpailu-2024-joensuu-finland-lippuja/1255063

Lisätiedot:

Jarisport Oy