Kilpailujen ilmoittaminen vuoden 2024 kilpailukalenteriin tehdään Motin kautta

19.9.2023

Kilpailukaudella järjestettävät 2024 kilpailut ilmoitetaan kaikissa lajeissa Moottoriliiton kilpailukalenteriin Motti-palvelun kautta. Ilmoitukset tulee tehdä viipymättä.

Huom! Enduron talvikauden kilpailuiden osalta kilpailukalenteriin haetut kilpailut on ilmoitettu jo kesäkuussa lajiryhmälle käsiteltäväksi.

Lajiryhmät käsittelevät tämän jälkeen ilmoitetut kilpailut sekä esittävät kilpailukalenterin ja kilpailujen mahdolliset SM- tai Suomen Cup -arvot Moottoriliiton johtoryhmän vahvistettavaksi. Tavoitteena on saada vuoden 2024 lajikohtaiset kilpailukalenterit näkyville viimeistään marraskuun puoliväliin mennessä.

Miten ilmoitan kilpailun kilpailukalenteriin Motissa?

1) Kilpailun järjestäjänä toimivan jäsenkerhon kerhokäyttäjä kirjautuu Mottiin omalla käyttäjätunnuksellaan (sähköpostiosoite) ja salasanalla.

2) Kerhokäyttäjä klikkaa jäsenkerhon tietojen alta löytyvää Tapahtumat-linkkiä. Tällöin hän näkee kaikki kyseisen kerhon järjestämät tulevat tapahtumat. Sivun oikeasta yläkulmasta löytyy Lisää-painike, jota klikkaamalla luodaan uusi kilpailutapahtuma.

3) Kerhokäyttäjä syöttää tapahtuman tietoihin vähintään pakolliseksi merkityt tiedot (kts. alla oleva kuva). Muut kilpailutapahtuman tiedot voi täyttää tarvittaessa myöhemminkin, kun haetaan kilpailulupaa.

Pakollisen kentän tunnistaa oranssista palkista kentän oikeassa reunassa.

4) Kun pakolliset kentät on täytetty, kerhokäyttäjän tulee kirjoittaa tapahtuman tietosivun alareunasta löytyvään Viestit-kohtaan lyhyt kuittaus (esim. kilpailukalenteri 2024) sekä painaa Tallenna-painiketta, minkä jälkeen tiedot tallentuvat Mottiin.

5) Tallennuksen jälkeen kilpailutapahtuman hallintanäkymästä löytyvällä Lajit ja luokat -välilehdelle on lisättävä vielä kilpailun laji, jotta tiedot näkyvät oikealle lajiryhmälle. Lajin valitseminen onnistuu Lajit ja luokat -välilehdellä valitsemalla Valitse urheilu -valikosta oikea laji. Tässä vaiheessa ei vielä tarvitse syöttää kilpailuluokkien tietoja tarkemmin.

6) Kilpailuilmoitus on valmis.

Lisätiedot

Lisätietoja sekä apua on saatavilla tarvittaessa kerhotoiminnan kehittäjältä, Miska Jokiselta, alla olevien yhteystietojen kautta.

Päivitetty 22.8.2023: Lisätty maininta, että enduron talvikauden kilpailut on ilmoitettu kilpailukalenteriin jo kesäkuussa.