Moottoriliiton hallitus kokoontui keskiviikkona 6.3.2024

13.3.2024

Moottoriliiton hallitus kokoontui viime viikolla tekemään päätöksiä ajankohtaisiin asioihin. Liittokokous lähestyy ja kesäkauden kilpailujen alustavat työt ovat nyt käsittelyssä. Hallitukselle annettiin raportti niin talousasioita kuin johtoryhmän käsittelemien urheiluasioiden tilanteesta.

Hallitus vahvisti sähköisessä työtilassa tehtyjä päätöksiä kokouksessaan ja hallitukselle annettiin tiedoksi urheiluasioita, joita johtoryhmä on käsitellyt. Useiden lajien kalenterit ja säännöt kaudelle 2024 olivat johtoryhmän raportilla.

Pääsihteerin raportti hallitukselle sisälsi tilinpäätöstyön ja liikennevakuutustyön tilannetta. Käsittelyssä olivat myös liittokokoukselle osoitetut asiaesitykset kerhoilta. Ne tullaan julkaisemaan liittokokous materiaalien kanssa jäsenistölle myöhemmin.

Hallitukselle kerrottiin myös FIM komission kokouksesta Lyonissa. Kokous koettiin positiivisena ja Suomi on hyvässä maineessa FIM:n komissioiden ja toimihenkilöiden silmissä. Hyvä verkosto kansainvälisiin toimijoihin todettiin tärkeäksi MM- ja EM-kilpailujen edunvalvonnan näkökulmasta.

Puheenjohtaja Heikkinen antoi hallitukselle raportin Snowcross MM-kilpailun valmistelujen tämänhetkiseen tilanneeseen. Osakilpailun verkkosivut ovat auki ja järjestelyt etenevät suunnitellusti.

Hallituksessa käsiteltiin esitystä matkakulujen korottamisesta. Maltillista kuuden sentin korotusta on päättänyt esittää liittokokoukselle luottamushenkilöiden matkakorvaukseen.

Erkki Heikkinen esitti kumppanuustyöryhmän perustamista siten että varainhankinta sisällytettäisiin työryhmän tehtävään. Johtoryhmä oli omassa kokouksessaan puhunut kumppanuuksien tärkeydestä ja liikunnan ja urheilun avustusten tulevaisuuden näkymistä. Todettiin kyseessä olevan kriittinen asia ja hallitus hyväksyi esityksen työryhmän päivittämisestä. Erkki Heikkinen toimii työryhmän puheenjohtajana ja kokoaa sen jäsenet.

Hallituksen seuraavat kokouspäivämäärät keväälle 2024:

4.4.2024

5.5.2024