Moottoriliiton johtoryhmä kokoontui 28.2.2024

1.3.2024

Johtoryhmä kokoontuu kuukausitasolla ja pääsihteerin kanssa tekevät päätöksiä operatiivisen portaan työn tueksi. Johtoryhmä työskentelee sähköisessä työtilassa kokousten välillä ja kokoukset vahvistaa työtilassa tehdyt päätökset.

Johtoryhmän vahvistettavana oli alkuvuodelle tyypilliseen tapaan useiden eri lajien sääntöjä ja kalentereita tulevalle kesäkaudelle 2024.

Pääsihteerin tilannekatsauksessa käytiin läpi ajankohtaisia asioita ja talouden tilannetta. Johtoryhmä keskusteli kumppanuuksista ja varainhankinnasta.

Ville Salonen ja Erkki Heikkinen antoivat raportin Snowcross MM-kisajärjestelyistä johtoryhmälle. Järjestelyt etenevät suunnitellusti ja nopealla aikataululla. Kilpailuorganisaation avainhenkilöt pitävät tilannekatsauskokouksen tulevalla viikolla.

Johtoryhmä käsitteli liikennevakuutuslain käsittelyä ja sen etenemistä. Hallituksen esitys uudeksi laiksi on nyt julkaistu ja sen on määrä astua voimaan 1.5.2024. Kaisa Lökfors ja Ville Salonen valmistelee tiedotteen aiheesta ja sen pohjaksi on otettu aihe esille lajipäälliköiden johtoryhmän kokouksessa ja pyydetty lajiryhmiltä kysymyksiä koskien liikennevakuutuslakia. Lajiryhmien kautta kaikille lajeille on mennyt tieto lain käsittelyn etenemisestä.

Moottoriliiton on tärkeää laatia kattava tiedote kenttää askarruttaviin kysymyksiin ja pyrkiä vastaamaan kysymyksiin niiltä osin kuin niihin pystymme tässä kohtaa vastaamaan. Tiedote tullaan julkaisemaan ensi viikolla.

Ville Salonen esitti uuden kestävän kehityksen työryhmän perustamisesta. Johtoryhmä näkee työryhmän perustamisen tärkeänä ja tehtävään tulee löytää aktiivinen ja asiaan valveutunut henkilö.

Moottoriliiton johtoryhmän seuraava kokous järjestetään 27.3.2024.