Niki Tuuli jatkaa supersporttien MM-sarjassa

16.10.2023

Ratamoottoripyöräilijä Niki Tuuli jatkaa Supersport-luokan MM-sarjassa. Tuuli siirtyy ensi kaudeksi hollantilaiseen EaB Racing-talliin.

EaB Racing kuuluu sarjan kärkitalleihin ja tallin kalusto vaihtuu Yamahasta Ducatiin. Tallipäällikkönä toimii Kor Veldman.

Niki Tuuli on 27-vuotias imatralainen toisen polven ratamoottoripyöräilijä. Tuleva kausi on hänelle neljäs Supersport-luokan MM-sarjassa. Osakilpailuvoittoon Tuuli on ajanut kahdesti ja podium sijoituksia tililtä löytyy kymmenen. Kansainvälinen ura alkoi vuonna 2012 ja Tuuli on ajanut myös MotoGP-sarjassa Moto2- ja MotoE-luokissa.

Niki Tuuli: ”Hienoa että EaB racing luottaa minuun ja tarjosi tämän mahdollisuuden. Olen seurannut tallin toimintaa viime vuosina ja uskon että suomalaisena kuljettajana sovin hyvin joukkoon. Ducati Panigale V2 on uusi pyörä sekä minulle että tallille, mutta uskon että talvitestien jälkeen olemme hyvässä iskussa ja kilpailukykyisiä MM-sarjassa. Motivaatio on korkealla ja olen valmiina uusiin haasteisiin. Suuret kiitokset kaikille tukijoilleni, jotka tekivät tämän siirron mahdolliseksi.”

Kor Veldman: ”Olen iloinen, että saimme Nikin talliimme kaudeksi 2024. On hienoa aloittaa uusi yhdessä. Hän on kokenut kuljettaja ja tunnettu kovana taistelijana radalla, ja hän on myös ajanut podiumille useilla eri pyörillä eri sarjoissa.”

Teksti ja kuva: Niki Tuuli tiedotus

Lisätiedot: