Palveluntarjoajan velvollisuudet

Harjoituksen, toiminnan tai tapahtuman järjestäjä katsotaan Kuluttajaturvallisuuslain mukaisesti palveluntarjoajaksi silloin, kun tilaisuus on avoin ja siihen voi osallistua myös muita kuin järjestävän moottorikerhon jäseniä. Tällaisia tapahtumia ja tilaisuuksia ovat esimerkiksi kaikille avoimet harjoitustapahtumat, Racing For Fun (RFF) -tapahtumat sekä kaikki viralliset Moottoriliiton luvalla järjestettävät kilpailut. Näiden edellä mainittujen tapahtumien järjestäjän on tunnettava palveluntarjoajan velvollisuudet sekä toimittava niiden mukaisesti.

Palveluntarjoajan (tapahtuman järjestäjän) on huolehdittava muun muassa turvallisuusasiakirjan laatimisesta, tapahtumaan liittyvien turvallisuusasioiden viestinnästä sekä mahdollisten onnettomuus- tai vaaratilanteiden ilmoittamisesta Turvallisuus- ja kemikaalivirastolle (Tukes).

Voit tutustua tarkemmin eri palveluntarjoajan velvollisuuksiin vasemman reunan valikosta löytyviltä alasivuilta. Lisätietoa kuluttajaturvallisuuslain vaatimuksista saa tarvittaessa myös Moottoriliiton Turvallisuustyöryhmältä esimerkiksi sähköpostitse (turvallisuus@moottoriliitto.fi).