Moottoriliiton valmentajakoulutus 2023-2024

18.9.2023

Suomen Moottoriliiton seuraava 1. tason valmentajakoulutus alkaa 3.-5.11.2023 Vierumäellä. Koulutukseen sisältyy kaksi lähijaksoa, joista toinen on 12.-14.1.2024 myös Vierumäellä.​

Koulutus sopii sekä aloitteleville valmentajille ilman omaa ajokokemusta ja kokeneemmille kuljettajille, joilla ei ole valmentamiseen koulutusta.

Valtakunnallisen ensimmäisen tason valmentaja- ja ohjaajakoulutuskokonaisuuden tavoitteena on luoda ohjaajille ja valmentajille perusta harjoitusten laadukkaaseen toteuttamiseen lajista ja harrastajien ikä- ja osaamistasosta riippumatta. Koulutuskokonaisuus (n. 50 h) koostuu kahdesta lähijaksosta sekä niihin liittyvistä itsenäisistä opinnoista.

Lähijaksojen sisällöt jaetaan yleisiin valmennustaitoihin (VK1) ja lajispesifiin koulutukseen. Ensimmäisellä lähijaksolla perjantaista lauantaihin on yleisen osan koulutusta ja sunnuntaina lajiosa, Toisella lähijaksolla lauantai on yleinen koulutus ja perjantaina ja sunnuntaina lajiosa.​ Lajiosan rakenne on lajikohtainen ja lajeittain toisistaan poikkeava ja sitä muokataan lajeittain sen mukaan, mistä lajeista koulutukseen osallistujia ilmoittautuu.

Yleisen valmennusosaamisen kokonaistuntimäärä: 30 h (sis. lähijaksot, priima -verkkokoulutusosiot ja oppimistehtävä)

Lue lisätiedot ja ilmoittaudu kotisivujemme kautta: ILMOITTAUDU NYT!