Antidopingtoiminta - Kilpailumanipulaatio - Katsomoturvallisuus - Urheilun eettisyys

15.12.2022
SML:n uusi antidoping- ja kilpailumanipulaation torjuntaohjelma sekä uusi tasa-arvosuunnitelma on julkaistu

Antidoping- ja kilpailumanipulaation torjuntaohjelma 2023

Lyhyt infovideo kilpailumanipulaatiosta: https://www.youtube.com/watch?v=RG4bxdLFkIU

Tasa-arvosuunnitelma 2022

Suomen Moottoriliiton edustamat lajit ovat SUEK:n, WADAn ja FIMin antidopingsäännöstöjen alaisia. Antidopingtoiminta pohjautuu WADAn vuonna 2004 ensimmäisen kerran vahvistettuun antidopingsäännöstöön. Tällä hetkellä voimassa oleva antidopingsäännöstö löytyy osoitteesta www.suek.fi

FIM on vahvistanut WADA:n säännöstön sekä siihen kuuluvan kiellettyjen aineiden listan. FIM:llä on oma antidopingsäännöstö, joka pohjautuu WADAn säännöstöön ja se on saatavilla FIM:n verkkosivuilta tästä linkistä. Antidopingsäännöstössä määritellään FIM:n jäsenmaita koskeva antidopingtoiminta ja siihen liittyvä ohjeistus. FIM Europe on vahvistanut toimivansa FIM:n antidopingsäännöstön mukaan, joten FIM Europen säännöstönä toimii FIM:n antidopingsäännöstö. Suomessa kansallisessa toiminnassa dopingvalvontaa ja antidoping -toimintaa suorittaa SUEK (ent. ADT, englannin kielinen lyhennys FINADA) eli Suomen Urheilun Eettinen Keskus.

SUEK:n verkkosivut: www.suek.fi

HUOM. Urheilija on aina henkilökohtaisesti vastuussa kaikista antidopingiin liittyvistä ilmoituksista ja velvoitteista. SML jakaa tarvittaessa tietoa tarvittavista toimenpiteistä.