Finmotorace oy on sopinut MX SM-sarjan ja MX-liigan käytännön promootiotyöstä MX Events oy:n kanssa

28.1.2022

Suomen Moottoriliitto ry:n omistama Finmotorace oy hallinnoi Motocrossin SM-sarjan ja MX-liigan promootio-oikeuksia kaudella 2022. Finmotorace oy on sopinut käytännön yhteistyöstä MX Events oy:n kanssa ja yhteistyö käsittää motocrossin SM-sarjan lisäksi myös kauden 2022 MX-liigan kilpailut. Tämä tarkoittaa sitä, että molemmat tärkeät lajin kilpailuformaatit ovat yhteisen promootiotyön tukemia.

Motocrossin lajipäällikkö Jussi Sajo pitää uutta mallia hyvänä ja mielenkiintoisena uudistuksena: ”Meillä on jo pidemmän aikaa ollut promoottoritoimintaa niin SM-, kuin myös MX-Liigan puolella, mutta nyt ensimmäistä kertaa yksi ja sama taho tulee hoitamaan molempia sarjoja. Mielenkiintoinen uudistus, joka selkeyttää koko promoottoritoimintaa, rooleja ja vastuita kilpailujärjestäjien suuntaan. Samoin promoottoritoiminnan tuottama lisäarvo harmonisoituu molempien sarjojen välillä, kun kokonaispaketti on niin sanotusti aina samansuuntainen. Toki nyanssieroja aina on ja SM-sarja on arvoltaan se korkein, mutta isossa kuvassa on paljon samaa, ajetaan sitten Vantaalla MX-Liigaa tai Imatralla SM-motocrossia.”

Käytännön promootiotyöstä kilpailunjärjestäjien kanssa kilpailupaikalla vastaa MX Events oy:n edustajana Hellu Salminen ja tavoitteena on tuoda kerhoille apua ja tukea kilpailujen näkyvyyteen ja järjestelyihin liittyen.

"Haluamme kiittää Suomen Moottoriliittoa luottamuksesta ja nyt vahvistettu Motocrossin kilpailukalenteri on promootiotyön näkökulmasta hyvä. Kilpailun järjestät ovat vahvoja, osaavia ja ammattitaitoisia kerhoja. Uskomme, että yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa pystymme yhteistyössä tekemään motocrossin 100 v-juhlavuodesta erinomaisen ja suuntaamme innolla kohti kautta 2022." -Kommentoi MX- Events oy:n edustaja Hellu Salminen.

”Hienoa, että olemme löytäneet osaavan ja lajia tuntevan tekijän Motocrossin käytännön promootiotyölle ja pystymme näin MX Events oy:n kanssa tukemaan niin SM-sarjan, kuin myös MX-liigan kilpailunjärjestäjiä. Molemmat formaatit ovat merkittäviä sarjoja SML:n toiminnassa ja toivottavasti vuosi 2022 tuo mukanaan mielenkiintoisia ja hyviä kilpailuja!” – toteaa SML:n puheenjohtaja Erkki Heikkinen.

MX Events oy on lähiaikoina yhteydessä suoraan SM-sarjan ja MX-liigan kilpailun järjestäjiin tulevan kauden kilpailuihin liittyvissä yhteistyöasioissa.

SML ry