Imatranajoissa menehtyi kuljettaja, päivitetty 3.7.2023

3.7.2023

Päivitetty 3.7.2023

Eilen 2.7. Imatranajoissa IRRC sarjan osakilpailussa onnettomuudessa menehtynyt kuljettaja oli 30 vuotias Hollannin kansalainen Joey den Besten.
Kuljettaja kaatui ja menehtyi saamiinsa vammoihin paikanpäällä.

Onnettomuus tapahtui IRRC Superbike luokan lähdön tutustumiskierroksella. Kuljettaja menetti pyöränsä hallinnan sadekelissä ajetussa kilpailussa, kaatui ja ajautui ulos radalta. Onnettomuus tapahtui radan suoralla osuudella eikä tilanteessa ollut osallisena muita kilpailijoita. Kilpailu keskeytettiin välittömästi tapahtuman jälkeen.

Kilpailun järjestäjä Imatran Moottorikerho ja lajin kattojärjestö Suomen Moottoriliitto ottavat osaa kilpailijan omaisten ja kanssakilpailijoiden suruun.

Suomen Moottoriliitto on perustanut tutkijalautakunnan. Poliisin oltiin yhteydessä välittömästi tapahtuman jälkeen ja poliisi suorittaa omaa tutkintaansa.

Tiedote 2.7.2023

Tänään sunnuntaina 2.7.2023 IRRC sarjan Imatranajoissa kuljettaja kaatui ja menehtyi saamiinsa vammoihin tapahtumapaikalla.

Onnettomuus tapahtui IRRC Superbike luokan lähdössä tutustumiskierroksella, jossa kuljettaja menetti pyöränsä hallinnan.
Kilpailu keskeytettiin välittömästi tapahtuman jälkeen.

Suomen Moottoriliitto on perustanut tutkijalautakunnan. Myös poliisi tutkii onnettomuutta.

Asiasta tiedotetaan enemmän maanantaina tutkijalautakunnan toimesta.