Kim Savaste ajoi kunniakierroksen ennen MX2-luokan erää kilpailun päätöspäivänä

30.7.2023

Nuorten maailmanmestaruuden vuonna 2014 voittanut Kim Savaste aloitti uransa Vantaalla keväällä 2004 Vantaan Moottorikerhon crossikoulussa. Kimin ura eteni vauhdikkaasti 85-kuutioisten Euroopan mestaruus pronssiin ja MX Open luokan EM-pronssiin saakka. Aikuisten Suomen mestaruuksia Kim ehti voittaa vuonna 2016 ja 2020. Vahvana tukena koko uran ajan on ollut Kimin perhe. Tältä viimeiseltä kierrokselta Kimiä oli vastaanottamassa isä Tommi Savaste.

Kim ajoi viimeisen kilpailunsa syksyllä 2021 silloin vielä tietämättään että, kierros oli viimeinen kilpailijana. Vantaan Moottorikerhoja Moottoriliitto kunnioittavat Kimin saavutuksia ja päätöstä jatkaa lajin parissa Vantaan Moottorikerhon hallituksessa ja valmennuspäällikkönä ja antaa mahdollisuuden sanoa näkemiin lukuisille nuorille faneille. VMK:n puolesta Kimiä viimeiseltä ”viralliselta” kierrosta ovat vastaanottamassa puheenjohtaja Janne Leander ja motocrossin maailmanmestari vuosimallia 1985 – Pekka Vehkonen. Suomen Moottoriliiton puolesta Kimin kukitti puheenjohtaja Erkki Heikkinen ja pääsihteeri Ville Salonen.

”Arvoisa yleisö – vielä kerran yhden kierroksen taulu numerolle 485 KIM SAVASTE” kuulutettiin MM-mestari radalle.

Vantaan moottorikerho palkitsi KIM SAVASTEEN ”KULTAISELLA SPADALLA”, joka ojennettiin osoituksena kerhon eteen tehdystä työstä. Kiitos hienoista hetkistä radalla ja edelleen hyviä vuosi lajien parissa tuleviksi vuosikymmeniksi.