KISAVIIKKO! FIM SNX Snowcross MM-osakilpailu Joensuun raviradalla tulevana viikonloppua 13.-14.4.2024

10.4.2024

Tiedote 10.4.2024 | Suomen Moottoriliitto ry

Snowcrossin MM-osakilpailu ja Snowcrossin maailman kovin kärki rantautuu Joensuun raviradalle tulevana viikonloppuna 13.-14.4.2024. Joensuun osakilpailussa ratkotaan MM-, Naisten MM- ja EM-sarjan pisteet! Tiukkaa kisaa luvassa koko viikonlopuksi.

Teksti: Kaisa Lökfors. Kuvat: Olli Miettunen

Kuva: Aki Pihlaja kruunattiin Snowcross maailmanmestariksi Norjan Kirkkoniemessä 2023. Kuva: Olli Miettunen

Kisahuuma alkaa näkyä itäisessä Suomessa, kun Joensuu valmistautuu vastaanottamaan kansainvälisen MM-kilpailun osallistujat ja kisaturistit. Kilpailun osallistujaluettelot on julkaistu promoottorin sivuilla. MM-luokassa on ilmoittautuneena 21 kilpailijaa ja naisten MM-luokassa 13 kilpailijaa! Kisaviikonlopun aikataulu on tiukka ja täynnä toimintaa, joten komeaa kilvanajoa luvassa molemmille päiville.

Kilpailun aikataulu

MM-luokkien osallistujat:

Kotikisat kiehtoo ja hallitseva maailmanmestari Aki Pihlaja nähdään Joensuussa puolustamassa mestaruuttaan! Joensuun raviradan puitteet ovat mitä parhaimmat Snowcrossin MM-kilpailulle.

MM-pistetilanne ensimmäisen osakilpailun jälkeen: LINKKI

Samassa kilpailussa ajetaan myös EM-luokat.

Kisatunnelmaa nostatetaan Joensuun kauppatorilla!

Joensuun kauppatorilla on lajin ja MM-tapahtuman esittelytilaisuus perjantaina 12.4. klo 18.30–19.30. Paikalla kilpailijoita, kisakelkkoja ja muuta huvia koko kansalle! Itse kisat ajetaan raviradalla lauantaina ja sunnuntaina 13.–14.4. Tutustu tapahtumaan osoitteessa https://mmsnowcrossjoensuu.fi/

MM-sarjan promoottorina toimii InFront Moto Racing ja kilpailun järjestäjänä Jarisport Oy.

Osakilpailun viralliset kotisivut osoitteessa https://mmsnowcrossjoensuu.fi/

Tulosseuranta löytyy reaaliaikaisesti verkosta osoitteessa: https://mmsnowcrossjoensuu.fi/info/tulokset

Pistä kanavat seurantaan Facebookissa ja Instagramissa @mmsnowcrossjoensuu ja pysy kartalla kisatilanteista.

FIM SNX Snowcross MM-sarjan kotisivut löydät täältä: https://worldsnowcross.com/

Medialle infoa: https://mmsnowcrossjoensuu.fi/info/medialle

Pääsyliput ja VIP-paketit myynnissä Ticketmasterilla: https://www.ticketmaster.fi/artist/fim-snowcross-mm-osakilpailu-2024-joensuu-finland-lippuja/1255063

Lisätiedot:

Jarisport Oy