Liitytään mukaan WADAn #OnePlayTrueTeamiin 19.4.

16.4.2024

Suomen urheilun eettinen keskus SUEK kutsuu kaikki suomalaiset urheilutoimijat omine sidosryhmineen mukaan Maailman antidopingtoimisto WADAn järjestämään antidopingtoiminnan kansainväliseen Play True -teemapäivään, jota vietetään tänä vuonna 19.4.

WADA kannustaa kaikkia urheilutoimijoita liittymään yhteiseen antidopingtoiminnan viestiin, jonka tavoitteena on luoda maailman suurin puhtaan urheilun joukkue #OnePlayTrueTeam. Urheilujärjestöt ja -akatemiat voivat kutsua yhteiseen joukkueeseen omat sidosryhmänsä: urheilijat, valmentajat, taustahenkilöt, kannattajat, tapahtumajärjestäjät, seurat jne.

Play True -teemapäivää on vietetty jo vuodesta 2014 lähtien. Tänä vuonna se on samalla urheilevan maailman yhteinen WADAn 25-vuotisjuhla puhtaan urheilun kunniaksi. Teemapäivä on kaikille urheilutoimijoille mahdollisuus tehdä näkyväksi oma antidopingtoimintansa ja osoittaa tukensa yhteiselle tavoitteelle – puhtaalle urheilulle. Vuosi sitten Play True -postaukset tavoittivat sosiaalisessa mediassa 161 miljoonaa käyttäjää.

WADA on luonut teemapäivää varten yhteiset visuaaliset tunnisteet kuvakehyksineen, tarroineen ja GIF-animaatioineen. Niitä voi liittää omiin postauksiinsa esimerkiksi kuvien päälle tai taustaksi. Ne ovat ladattavissa WADAn sivuilta osoitteessa https://www.wada-ama.org/en/play-true-day-assets.

Järjestöt voivat kannustaa urheilijoita tukihenkilöineen osallistumaan päivään ja jakamaan somessa kantansa puhtaan urheilun puolesta. Lisäksi eri urheilutoimijat voivat somettaa suorittamansa Puhtaasti paras -verkkokoulutusdiplominsa ja kertoa näin sitoutumisesta puhtaaseen urheiluun.

Aihetunnisteet #OnePlayTrueTeam, #PlayTrueDay24

Suomen Moottoriliitto haastaa kaikki jäsenkerhonsa mukaan kampanjaan!

Kuva: Senni Mattila