Moottoriliiton johtoryhmä kokoontui 31.1.2024

15.2.2024

Johtoryhmän tehtävänä on valvoa ja konsultoida operatiivista toimintaa yhdessä pääsihteerin kanssa, hallituksen tekemien strategisten linjausten mukaisesti.

Johtoryhmä vahvisti useiden lajien kilpailukalenterit kaudelle 2024 sekä vahvisti lajisääntöjä lajiryhmien esitysten mukaisesti. Johtoryhmä vahvistaa kokouksissaan sähköisessä työtilassa tehdyt päätökset. Tämä käytäntö on nopeuttanut päätösten tekoa ja näin myös kilpailutoiminta ja -järjestäminen on sujuvoitunut.

Pääsihteerin tilanneraportti käsitteli tilinpäätöstä ja tuloslaskelmaa vuodelta 2023. Tulos näyttää Moottoriliiton osalta jäävän positiiviseksi.

SUEK lajiliittoarvostelun pisteytyksessä Moottoriliitto sai selvästi lajiliittojen keskiarvoa paremmat arvostelut.

Ville Salonen ja Erkki Heikkinen raportoivat Snowcrossin MM-kisojen järjestelyistä johtoryhmää. Valmistelut etenevät suunnitellusti Joensuussa. Kansainvälinen kilpailu tulee työllistämään Moottoriliiton henkilökuntaa melko paljon.

Johtoryhmä keskusteli myös Moottoriliiton liikennevakuutuslain vaikuttamistyöstä ja lisenssivakuutustilanteesta. Uutta lakiesitystä ei ole vielä julkaistu, joten ei mitään uutta tiedotettavaa sen osalta.

Moottoriliiton johtoryhmän seuraava kokous järjestetään 28.2.2024