Motoristien Kriisipalvelu SML:n jäsenten ja omaisten apuna onnettomuushetkellä

27.5.2019

Motoristien Kriisipalvelu on Suomen Moottoriliiton jäsenten apuna.

Tarjoamme ilmaista kriisiapua yksittäiselle moottoriurheilijalle ja harrastajalle sekä heidän läheisilleen. Teemme henkiseen auttamiseen liittyvää työtä myös Suomen Moottoriliiton jäsenkerhoille, kilpailujärjestäjille ja muille moottoripyöräurheiluun liittyville toimijoille. Jokainen kriisityöntekijämme on moottoripyöräilijä.

Kriisiapumme on tarkoitettu onnettomuuden, ”läheltäpiti” -tilanteen ja muun henkisen kriisin ensiavuksi. Kriisiapu perustuu psykologisen jälkihoidon periaatteisiin ja toteutetaan puhelimessa, henkilökohtaisina tapaamisina ja tarpeen mukaan paikan päällä esimerkiksi koko yhdistykselle.

Kaikki tekijät ovat koulutettuja kohtaamaan ihminen hädän keskellä.  Kriisiapuun kannattaa soittaa jos jokin, pienikin asia, häiritsee mieltä. Läheltäpiti-tilanne vaikuttaa mieleemme samoin kuin aito tilanne, joten kokemus ”eihän tässä sattunut mitään ja kuitenkin vähän oireilee ajatuksissa” on aito tunne. Meillä on vaitiolovelvollisuus, joten vaikeimmatkin asiat voi kertoa suoraan.

Ja mitä nämä kriisiä aiheuttavat asiat voivat olla?

Paha loukkaantuminen kisoissa tai treeneissä . Onnettomuus, jossa muille käy huonosti. Vanhempien tai omaisten huoli lapsen tai läheisen loukkaantumisen takia. Seurajäsenelle sattunut onnettomuus tai kuolemantapaus. Mikä tahansa äkillinen yllättävä henkinen tilanne motosportissa ja siihen liittyvässä toiminnassa. Aina sattuu ja tapahtuu.

Miksi kriisiapua?

Kriisiavun tarkoitus on, että järkyttävä tapahtuma muodostuu​ tietoiseksi, levolliseksi osaksi omaa itse​ä. Levollisuus tässä yhteydessä on, että tapahtumaa voi ajatella tai olla ajattelematta​.Tapahtumaa voi ajatella ilman voimakkaita tunnereaktioita, ei tarvitse välttää sen ajattelemista tai torjua sitä pois mielestä​. Ei väkisin tunge mieleen​. Päästään nopeasti takaisin treenaamaan ja kisaamaan. Ja palaamaan normiarkeen.

Palvelu tehdään vapaaehtoistyönä eikä maksa mitään.

Marja
puh: 044 2604780

Kari
puh: 0440 746103

Katriina
puh: 040 5692504

Jyrki
puh: 0400 401922

Minttu
puh:0405292460

Juha
puh:040 5012587

Eeva
puh: 0400959503

Tällä hetkellä yhteystietomme löytyvät facebookissa:

Motoristien Kriisipalvelu, Motoristien Kriisipalvelun kannatusyhdistys ry.