SM Enduron päätöskisa ajetaan tulevana viikonloppuna Mikkelin Otavassa

7.9.2023

Tiedote 7.9.2023 | Suomen Moottoriliitto ry

Mikkelin Moottorikerho järjestää Enduron SM-sarjan päätöskilpailun Otavassa. Mikkelin moottorikerholla ja otavalaisilla on pitkät perinteet kilpailujen järjestämisessä Otavan maastoissa aina MM-tason kilpailuista kansallisiin kisoihin. Näiden perinteiden siivittämänä, kerhon juhlakilpailu SML MMK 90V SM ENDURO järjestetään enduron historiaa kunnioittaen täysin uudella reitillä lauantaina 9.9.2023. Katsastus alkaa 7.00 ja kisa starttaa 9.00! Yleisöllä on vapaa pääsy kilpailukeskukseen sekä varikolle.

Kuvat: Jani Hovi

SM-tason enduroa luvassa Mikkelin Moottorikerhon 90-vuotisjuhlakilpailussa. Kilpailuun on ilmoittautunut 124 kilpailijaa. Kisa ajetaan uudella noin 60 kilometrin reitillä. Mikkelin Moottorikerho on raivannut 30 kilometriä uutta reittiä juhlakilpailua ja kauden päätöstä varten. Edellisessä osakilpailussa mestaruudet ratkesivat jo yleismestaruuden, ja SME3-luokassa kun Eemil Pohjola varmisti paikkansa mestarina! Samoin SME1-luokan mestaruus on jo ratkennut, kun sen vei nimiinsä Hugo Svärd ja Peetu Juupaluoma poimi osakilpailupisteet nimiinsä SME2-luokassa vieden luokan mestaruuden.

Mestaruudet eivät ole vielä jokaisessa luokassa taputeltu, vaan jännitettävää riittää vielä kauden päätöskisaan. Nuorten alle kaksikymmentävuotiaiden U20-luokassa kisataan vielä mestaruudesta tosissaan, kun Niko Puotsaari ja Albert Juhola starttaavat vain yhden pisteen erolla päätöskisaan. Naisten luokan johdossa on Viivi-Maria Mäkinen, mutta mestaruutta tavoitteleva Janette Mielonen on vain muutaman pisteen päässä, joten tiukka kisa naisten mestaruudessa luvassa.

Enduron SM-sarja saa hienon päätöksen Otavassa Mikkelin Moottorikerhon juhlakilpailussa!

Suomen kovimmat kamppailevat Mikkelissä enduron mestaruuksista, katso sarjataulukot ennen kisaa täältä: TULOSARKISTOON

Viivi-Maria Mäkinen johtaa Enduron naisten sarjaa

Janette Mielonen havittelee Enduron naisten sarjan mestaruutta vain muutaman pisteen erolla johtavaan Mäkiseen.

Aikataulu:

Katsastus klo 7.00 alkaen
Kilpailu alkaa 9.00

Kilpailukeskus:

Kilpailukeskus ja huoltoalue sijaitsee osoitteessa Metsämäentie 2, 50670 Otava.

Median akkreditoituminen: Kilpailukaudella 2023 kaikkien SML kilpailuiden kilpailualueilla toimivilta median edustajilta vaaditaan erillinen, kilpailukohtainen akkreditointi. LATAA LOMAKE!

Ohessa medialle tarkoitettu akkreditointilomake, jonka voi täyttää ja palauttaa ennen kilpailua sähköpostitse osoitteeseen timo@ttt-kuljetus.inet.fi tai kilpailupäivän aamuna ennen kilpailun alkua kilpailutoimistoon.

Kilpailun tarkemmat tiedot löydät Mikkelin Moottorikerhon sivuilta.

Lisätiedot:

Kilpailun johtaja                       Ville Schroderus                       0503376703

Kilpailun sihteeri                      Miia Savolainen                        0505713478

Mikkelin Moottorikerho ry

mikkelinmoottorikerho@gmail.com