X-Trial ja Moottoriliitto mukana SM-Viikoilla Lahdessa

4.8.2023

X-trial on moottoripyörillä ajettavaa taitoajoa, jossa ratkaisee sekä nopeus että virheetön suoritus.

X-trial on moottoripyörillä ajettava kilpailu, joka perustuu ajajien kestävyyteen, taitoon ja täsmällisyyteen. Trialissa harjoittelu- ja kilpailualueet ovat maastossa sijaitsevia luonnollisia alueita tai erikseen tarkoitukseen rakennettuja ratoja, joihin kuuluu erilaisia esteitä, nousuja, laskuja ja taitoa vaativia käännöksiä ja mutkia. Kallionousut, kivikot ja liukkaat rinteet ovat paikkoja, joissa trialistit parhaiten viihtyvät!

X-trial -kilpailussa reitin valikoituihin osiin on sisällytetty tarkkailujaksoja, joilla ajajien taitoa tarkkaillaan ja suoritukset arvioidaan virhepistein nollasta viiteen. Virhepisteitä tuomitaan jalkakosketuksista tai reitiltä poikkeamisesta. Trialissa ei siis kilpailla vain nopeudesta vaan myös virheettömästä suorituksesta. Tulos koostuu ajajan reitin selvittämiseen käyttämästä ajasta sekä reitin aikana kertyneistä mahdollisista virhepisteistä.

X-TRIAL LAHDEN SM-VIIKOLLA

Näyttävän ja yleisölle erittäin mielenkiintoisen X-trialin mestaruuksista kilpaillaan Lahden Satamassa perjantaina 4.8.

Trial Lajiryhmältä saimme tietää, että meillä on kunnia saada Suomeen Gael Chattagno, Electric Motionin tehdaskuljettaja. Gael osallistuu 4.8 ajettavaan x-trialiin Lahdessa. Järjestämme torstaina 3.8 iltapäivällä yhteisharjoituksen Gaelin kanssa Vuohimäessä Kirkkonummella. Nyt on todella harvinainen tilaisuus nähdä maailman huippukuski Suomen kallioilla. Kertokaa kavereille harjoituksesta ja tulkaa katsomaan ja ajamaan yhdessä sekä Lahteen seuraamaan Suomen huippukuskien ajamista sähköpyörällä ajavaa Gaelia vastaan.

X-Trialia voit seurata myös Ylen kanavissa. Lähetys Areenassa perjantaina klo 18.00-19.00 ja kooste TV2:ssa klo 19.45 alkaen.

Kilpailuun on vapaa pääsy! Nähään Lahes!