Aktiivista vuoropuhelua ja yhteistyötä turvallisuuden edistämiseksi - turvallisuustyöryhmä järjestäytyi uuden puheenjohtajan johdolla 22.8.2023

23.8.2023

Moottoriliiton turvallisuustyöryhmä järjestäytyi uuden puheenjohtajan johdolla tiistaina 22.8.2023 käsittelemään moottoriurheilun turvallisuusasioita. Kokouksessa käsiteltiin muun muassa turvallisuustyöryhmän työskentelykäytäntöjä sekä tavoitteita, joihin turvallisuustyöllä pyritään. Tavoitteena on, että turvallisuustyöryhmä on aktiivinen lajiemme turvallisuuden edistäjä. Tehokkaalla turvallisuusviestinnällä, selkeillä ohjeistuksilla sekä yhtenäisiä toimintatapoja ja -malleja edistämällä saamme varmasti helpotettua arkeamme eikä kaikkien tarvitse jokaista asiaa aloittaa puhtaalta pöydältä.

Varsinaisia turvallisuustyöryhmän kokouksia on tarkoitus pitää noin 2–4 kertaa vuodessa, mutta työryhmän sisäisesti pyrimme aktiivisesti viestimään havainnoista ja huomioista, jotta saamme muodostettua paremmin tilannekuvaa lajiemme turvallisuusasioista. Tärkeää on myös pitää yllä avointa vuoropuhelua yhteistyötahojen sekä viranomaisten kanssa, jotta heillä on esimerkiksi lupapäätöksiä tehdessä tietoa lajeistamme ja niiden erityispiireistä.

Turvallisuus on nyt ja tulevaisuudessa tärkein toimintamme peruskivi, jolle toimintaa rakennetaan. Se on mitä suurimmissa määrin yhteistyötä niin harrastajien, kilpailijoiden, toimitsijoiden, kilpailuiden järjestäjien kuin viranomaistenkin kanssa.

Haluamme kuulla, mikäli sinulla on ideoita tai ajatuksia lajiemme turvallisuuden edistämisestä. Olethan yhteydessä meihin sähköpostitse tai soita meille. Kaikki ideat otetaan lämpimästi vastaan, sillä jo pienetkin ideat edistävät meidän yhteistä tavoitettamme!

Miska Jokinen
Turvallisuustyöryhmän puheenjohtaja