Lämmin kiitos kaikille kaudesta 2023 ja suunnataan katseet uuteen moottoriurheiluvuoteen 2024

21.12.2023

Hyvät Suomen Moottoriliitto ry:n jäsenkerhot, kilpailijat, toimitsijat ja harrastajat!

Vuosi 2023 on vilahtanut vauhdilla ohi ja voi ehkä sanoa, että pandemian ja SML:n satavuotisjuhlavuoden jälkeen vuoden rutiinit ovat ensi kertaa lähellä pandemiaa edeltävää aikaa. Maailman tilanne on haastava niin taloudellisesti kuin myös Euroopassa myllertävän sodan vuoksi ja vuosi 2024 vaatii varautumista yllättäviin yhteiskunnallisiin muutoksiin.

Nyt on kuitenkin aika katsoa hieman taaksepäin ja todeta, että vuosi 2023 oli aktiivista moottoriurheilun aikaa ja kilpailuja järjestettiin hieman enemmän kuin vuonna 2022. Lisenssimäärissä on havaittavissa pientä pudotusta ja liikennevakuutuslain epäselvyys on edelleen painanut harrastajien mieltä. Uuden lain luonnos pitäisi olla tammikuussa julki, joten silloin saamme lisätietoja tulevasta. STM on tästä tiedottanut juuri ennen joulun pyhiä.

Suomi sai jälleen uuden maailmanmestarin Aki Pihlajan voitettua Snowcrossin MM-kultaa Norjan Kirkenesissä keväällä 2023 ja menestystä tuli myös EM-tasolla muun muassa Motocrossissa.

Lähestymme siis hyvää vauhti 600 arvokilpailumitalin rajaa, kun tarkastellaan suomalaisten moottoriurheilijoiden menestystä kautta aikojen. Se on 101-vuotiaalle yhteisölle huima suoritus, josta kaikki suomalaiset voivat olla ylpeitä.

Vuodesta voisi runoilla pitkästikin, mutta erityisesti haluan omasta puolestani esittää tässä lämpimät kiitokset kaikille moottorikerhoille, luottamushenkilöille, kerhojen aktiiveille, toimitsijoille, kilpailijoille, vanhemmille, harrastajille ja moottoriurheilussa mukana eläville faneille, toimiston kollegoita unohtamatta.

Ilman teitä ei ole Moottoriliittoa tai suomalaista moottoriurheilun menestyksekästä historiaa. Lämmin kiitos kaikille työstänne moottoriurheiluyhteisömme eteen!

Hyvää joulua, menestyksekästä uutta vuotta 2024 ja jatketaan työtä uuden kauden merkeissä!

Kunnioittaen

Ville Salonen