Moottoriliiton kilpailijalisenssimyynti on avattu kaudelle 2024

13.12.2023

Moottoriliitto on julkaissut vuoden 2024 lisenssien hinnat ja avannut lisenssimyynnin Mottiin. Moottoriliitto ei nosta omaa osuuttaan lisenssihinnoittelussa. Vakuutusosuuksissa on vakuutusyhtiö Pohjolan hinnoittelun mukaiset korotukset.

Selkeimmät muutokset ovat kaikki lajit -lisenssin ja rajoitetun lisenssin vakuutushinnan nousu. Vakuutusosuuden hinnoittelusta vastaa vakuutusyhtiö Pohjola. Hintojen nousu perustuu maksettuihin korvauksiin ja yleiseen hoitokulujen hintatason nousuun. Suomen Moottoriliiton lisenssiosuus pysyy samana kuin edellisenä vuonna, pois lukien kaikki lajit lisenssin 2 euron tasaus, joka tasapuolistaa lisenssiosuuden yli 16-vuotiaille tarkoitetuissa vuosilisensseissä.

Vuonna 2023 tasa-arvovaltuutetulle on yksityisen henkilön toimesta tehty kantelu naisten lisenssin vakuutusosuuden hinnoittelusta. Vakuutusyhtiö Pohjola on tasa-arvovaltuutetun kannanottoon pohjaten edellyttänyt, että kaudella 2024 naisten lisenssin vakuutus on voimassa vain naisille tarkoitetuissa luokissa kilpailtaessa. Tämä tarkoittaa sitä, että naisten lisenssillä voi ajaa vain naisille tarkoitetuissa luokissa. Muissa avoimissa luokissa, tulee kaikilla kilpailijoilla olla sama lisenssi ja vakuutustuote.

Naisten sarjoja ajetaan Endurossa, Motocrossissa, Cross Countryssa, Trialissa ja moottorikelkkalajeissa.

Mikäli kilpailija osallistuu vuonna 2024 avoimeen luokkaan, tulee kaikkien kilpailijoiden sukupuolesta riippumatta, kilpailla samalla kilpailijalisenssillä. Näin ollen avoimissa luokissa on aina oltava joko kaikki-lajit lisenssi tai rajoitettu lisenssi lajin määrittelyn mukaisesti.

Moottoriliitolle on vuoden 2023 lopulla toimitettu adressi koskien kertalisenssien hinnoittelua. Käsittely on vielä kesken mahdollisten uudistusten osalta ja tiedotamme asiasta lähitulevaisuudessa.

Kauden 2024 vuosilisenssin voimassaolo alkaa 1.1.2024.

Hinnat, tuoteselosteet ja tarkemmat infot löytyvät kotisivuiltamme KILPAILIJALISENSSIT

Osta kilpailijalisenssi Motti palvelussa

Jos lisenssin hankinnassa tulee teknisiä ongelmia, voitte olla yhteydessä Miska Jokiseen.