SML on päättänyt sulkea Venäjän ja Valko-Venäjän SML:n toiminnan ulkopuolelle vallitsevasta Ukrainan tilanteesta johtuen

4.3.2022

Venäjän ja Valko-Venäjän Ukrainaan kohdistuvista sotatoimista johtuen SML:n hallitus on tehnyt päätöksen 1.3.2022, että Suomen Moottoriliitto ry ei hyväksy toistaiseksi venäläisten tai valko-Venäläisten kilpailijoiden tai toimihenkilöiden osallistumisia SML:n alaisiin kilpailuihin tai tapahtumiin. Myöskään SML:n kilpailijalisenssi ei ole voimassa Venäjällä tai Valko-Venäjällä järjestettävissä kilpailuissa, eikä SML myönnä starttilupia Venäjällä tai Valko-Venäjällä järjestettäviin kilpailuihin tai tapahtumiin. Linjaus pohjautuu Suomen Olympiakomitean ja Kansainvälisen olympiakomitean linjauksiin.

Määräykset ovat voimassa toistaiseksi.

SML tuomitsee jyrkästi Venäjän ja Valko-Venäjän laittomat sotatoimet Ukrainassa.

OK:n tiedote

IOC press release

SML ry

Due to the military actions taken by Russia and Belarussia in Ukraine, the Finnish Motorcycling Federations board has decided to exclude all competitiors and officials of Russian and Belarussian nationality from all SML events. Also SMLs riders licences are not valid in events organized in Russia or Belarussia. SML will not be issuing any starting permissions to the mentioned events.

SMLs decision is based on the IOC and NOC policies regarding sport and the Ukraine crisis.

SML strongly condems all the military actions of Russia and Belarussia in Ukraine

Finnish Motorcycling Federation, SML