Suomen Valmentajat ry:n Urheilijasta valmentajaksi -koulutus käynnistyy 23.8.2019

14.6.2019

Lähde: Suomen Valmentajat ry
www.suomenvalmentajat.fi

Suomen Valmentajat toimii valmentajien osaamisen kehittämiseksi vahvasti koulutuspuolella ja Urheilijasta Valmentajaksi -koulutus on yksi valmentajan polun kouluttautumismahdollisuuksia.

Urheilijasta valmentajaksi (URVA) -koulutus on syntynyt tarpeeseen auttaa uransa lopettaneita (tai lopettelemassa olevia) urheilijoita kouluttautumaan valmentajiksi. Mikäli tunnet lajissasi tai toimintaympäristössäsi urheilijoita, jotka ovat olleet kansallisella tai jopa kansainvälisellä tasolla ja tiedät heidän olevan kiinnostuneita toimimaan uransa jälkeen valmennuksen parissa, sopii URVA-koulutus juuri heille. Koulutuksen osallistujat ovat eri lajeista ja heitä yhdistää jo oma vahva osaaminen urheilusta sekä kiinnostus valmentajatyötä kohtaan. Nämä asiat antavat tähän koulutukseen osallistuvalle ainutlaatuisen mahdollisuuden käynnistää oma kouluttautuminen kohti valmentajan ammattia. Koulutussisällöt vastaavat I- ja II-tason koulutuksia ja lajit voivat oman harkintansa mukaan hyväksi tämän koulutuksen suoritukset lajin valmentajakoulutukseen. URVA toimii myös valmistavana koulutuksena Valmentajan ammattitutkinnolle tähtääville.

Seuraava Urheilijasta Valmentajaksi (URVA) -koulutus käynnistyy elokuun 23. päivä Varalan Urheiluopistolla. Koulutus sisältää neljä lähijaksoa, yhteensä 11 lähiopetuspäivää.

Koulutuksen lisätiedot ja ilmoittautumiset täältä.